Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@16:12:50 GMT

عکس/ عقاب‌های زباله‌گرد در همدان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۸۹۴

در فاصله ۵۰ کیلومتری همدان و ۱۰ کیلومتر مانده به شهر «ملایر» و پس از پشت سرگذاشتن شهر «جوکار» در میان تپه‌های کنار جاده راهی فرعی و مسیری خاکی، پرواز دسته‌جمعی عقاب‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش مشرق، مکانی بی‌نام و نشان و کوهی از زباله و محلی دنج برای پرواز عقاب‌ها و تعداد زیادی زباله‌گرد تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اینجا محل دفن زباله‌ها در شهرستان ملایر است». به گفته معاون فرماندار ملایر، محل دفن زباله‌ها در شهر ملایر استاندارد نیست و روستاهای اطراف در این زمینه اظهار نارضایتی دارند بنابراین باید روند مکان‌گُزینی و دفن بهداشتی و استانداردسازی زباله‌های شهر ملایر سرعت گیرد. در ناحیه فعلی به علت منابع غذایی و کثرت جوندگان، با عقاب‌های دشتی مواجه هستیم و امکان تغییر زیست‌بوم عقاب‌ها وجود ندارد اما با تغییر سایت پسماند ملایر، می‌توان شاهد بهبود زیست‌بوم عقاب‌ها بود.

معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان هم روش مدیریت دفن و دفع زباله را مورد تأیید محیط زیست ندانست و گفت: در اکثر شهرها پسماند فقط تلنبار می‌شود و دفن صورت نمی‌گیرد. در حال حاضر پسماندها صرفاً در سایت زباله رهاسازی می‌شوند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف حیات وحش حیات وحش ایران زباله زباله در طبیعت همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد

اکبر احدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقات بوکس نوجوانان قهرمانی کشور اظهار کرد: از نظر فنی سطح مسابقات بالا بود و نفرات برتر جهت مسابقات قهرمان آسیا به اردو تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی افزود: استعدادهای خوبی را در این مسابقات شناسایی کردیم که قطعا آینده بوکس را خواهند ساخت.

سرمربی تیم ملی بوکس نوجوانان کشور با اشاره به میزبانی ملایر گفت: هیچ نقطه ضعف و کم و کاستی در این چند روزه من ندیدم و ملایر نمره قابل قبولی گرفت.

احدی خاطرنشان کرد: از تمام مدیران استان همدان و شهرستان ملایر برای فراهم کردن بهترین امکانات سپاسگذار هستیم.

وی با بیان اینکه تحول خوبی در رده‌های پایه بوکس ایجاد شده است، بیان کرد: ما در رده‌های پایه پشتوانه‌های خوبی داریم که نویدبخش روزهای خوب برای بوکس کشور است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشور عنوان کرد: امیدواریم با نگاه مقام عالی وزارت ورزش و کمیته المپیک در تزریق منابع مالی شاهد توسعه روزافزون بوکس باشیم.

کد خبر 6092627

دیگر خبرها

  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر