Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:28:36 GMT

کریمی: دولت به وظایف خود در حوزه کشاورزی عمل کند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۹۸۹۷۰

کریمی: دولت به وظایف خود در حوزه کشاورزی عمل کند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: حمایت کلامی از بخش کشاورزی را از شما نخواستیم. به قوانین مصوب مجلس و وظایف خودتان در حوزه‌ی کشاورزی عمل کنید.

به گزارش ایسنا، رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک هفته وحدت آنچه را احضار معنی‌دار نام‌آور جهانی علی دایی خواند تقبیح کرد و در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ما حمیت کلامی از بخش کشاورزی را از شما نخواستیم لطف کنید به قوانین مصوب مجلس و وظایف خود در حوزه‌ی کشاورزی عمل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چرا که طبق قانون دولت موظف است قبل از آغاز فصل کشت قیمت تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم را با افزایش حداقل معادل نرخ تورم سالانه مشخص و اعلام کند. این موضوع چند سالی است که به موقع انجام نمی‌شود. به نحوی که گندم‌زاران در سال جاری 3350 میلیارد تومان مالیات پنهان داده‌اند؛ یعنی 25 درصد ناشی از فروش گندم؛ به نحوی که این گندم کیلویی 322 تومان کمتر قیمت گذاری شده است. آن وقت سرشان منت می‌گذاریم که از مالیات معاف هستید.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: در برنامه‌ی استفاده از روش‌های نوین آبیاری به نحوی که در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی تاکید شده حداقل باید 85 درصد هزینه مدرن کردن روش‌های آبیاری توسط دولت پرداخت شود. با چه مبنای قانونی و کارشناسی نرم‌هایی را به استان‌ها ابلاغ کردید و مانع اجرای پروژه‌های مرتبط می‌شوید؟ برای اجرایی کردن بند و تبصره 16 بودجه 97 در خصوص بخشودگی و بیمه دیرکرد و تعهد به پرداخت سود تسهیلات دریافتی تولید کنندگان توسط دولت هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

کریمی تاکید کرد:‌ در بحث امهال سه ساله تسهیلات مناطق خسارت دیده از حوادث هم این چنین است. مردم شریف بلاتکلیف و سرگردان بین دستگاههای اجرایی و بانک‌های عامل در حال رفت و آمد هستند. هر چه سریعتر هیات دولت این موضوع را نهایی کند. ایرادات اعتباری را برطرف کرده و هماهنگی‌های لازم را با بانک مرکزی و بانکهای عامل انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۹۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است