Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:26:10 GMT

خشونت اولین آسیب اجتماعی در مرند است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۰۱۴۶

خشونت اولین آسیب اجتماعی در مرند است

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ وقوع جرم رتبه اول استان را دارد، گفت: خشونت اولین آسیب اجتماعی در مرند است.

به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز سه شنبه در مراسم معارفه روسای اداره زندان مرند و اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی زندانیان استان اظهار داشت: رسالت زندان، اصلاح، آموزش و ایجاد شغل است و اینکه فردی در داخل زندان انسانی مثبت و بیرون از آن یک مجرم می باشد نشان می دهد بستر اجتماعی ما جرم پرور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه رسالت زندان، اصلاح، آموزش و ایجاد شغل است، تاکید کرد: باید تولید فکر و باور کرده و اجتماع و شهرها را انسان ساز کنیم.
فرماندار مرند گفت: بحث مواد مخدر دومین آسیب اجتماعی در شهرستان است، چنانچه بیش از 85 درصد دستگیر شدگان به جرم سرقت، معتادان هستند.
گرشاسبی اظهار داشت: برای کاهش آمار ورودی زندان باید به حوزه تعلیم و تربیت توجه کرده و نسل جدید را متناسب با نیازها و داشته هایمان تربیت کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرند نیز با بیان اینکه نباید وجود زندان را زیر سوال برد، گفت: زندان و زندانی از صدر اسلام وجود داشته و با جرایم مختلف از قبیل خیانت در امانت، اختلاس، شهادت کذب، کارگزاران خائن، معاونت در قتل و قتل زندانی داشته ایم.
محمدحسین علیپور با بیان اینکه هدف و وظیفه زندان در کنار مجازات، اصلاح خلافکار است، تاکید کرد: انتظار داریم به مسائل فرهنگی و موضوع اشتغال در زندان بیشتر توجه شود.
در این مراسم، احمد تقی زاده به عنوان رئیس اردوگاه کار درمانی زندانیان آذربایجان شرقی و حسین سلیمانی نیز به عنوان رئیس اداره زندان مرند معرفی شدند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي زندان مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس جمهور بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس‌جمهور همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس‌جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم