Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:20:57 GMT

کاهش بازدهي کارمندان با پشت ميز نشيني

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۰۹۴۷

کاهش بازدهي کارمندان با پشت ميز نشيني

خبرگزاري آريا - پژوهشگران در مطالعات خود دريافتند نشستن طولاني مدت در زمان کار مي تواند تبعات منفي جسماني در پي داشته و هر چه بر ميزان فعاليت بدني کارمندان در طول ساعات کاري افزوده شود، بازدهي کلي آنها افزايش پيدا مي کند.
پژوهشگران در مطالعات خود دريافتند نشستن طولاني مدت در زمان کار مي تواند تبعات منفي جسماني در پي داشته و هر چه بر ميزان فعاليت بدني کارمندان در طول ساعات کاري افزوده شود، بازدهي کلي آنها افزايش پيدا مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهش ها نشان مي دهد داشتن تحرک و فعاليت بدني در کارمنداني که کار آن ها عمدتا نشسته و پشت ميز است، موجب افزايش کارآيي مي شود. بيرگيت اسپرليچ (Birgit Sperlich) سرپرست تيم اين تحقيقاتي و پژوهشگر دوره پسا دکتراي رشته تربيت بدني دانشگاه کلن در کشور آلمان در رابطه با مطالعات انجام شده در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد: «بر اساس دانسته هاي ما، اين پژوهش، نخستين مطالعه از اين دست محسوب مي شود که در آن به طور علمي به بررسي ميزان مورد نياز فعاليت بدني، ايستادن، نشستن و راه رفتن کارمندان پرداخته شده است.»
حتما بخوانيد: راه‌هاي دستيابي به درجات بالاتر بهره‌وري در کار
بيرگيت اسپرليچ و تيم همکارانش در مطالعات انجام شده به بررسي شرايط 614 کارمند پرداختند که کار آن ها عمدتا پشت ميز و به حالت نشسته انجام مي شد. در اين تحقيقات مشخص شد که افراد فوق دستکم 73 درصد از زمان کاري خود را پشت ميز به سر برده و در حالت نشسته قرار دارند. از سوي ديگر پژوهشگران با بررسي شرايط اين افراد دريافتند که کارمندان فوق تنها 10 درصد از زمان روز خود را به حالت ايستاده سپري کرده، 13 درصد زمان را در حال راه رفتن بوده و تنها 4 درصد از زمان روزانه خود را به فعاليت هاي ورزشي اختصاص داده اند.
البته اين کارمندان در مصاحبه هاي انجام شده اعلام کردند که دوست دارند 54 درصد از زمان روزانه خود را به حالت نشسته سپري کرده، 15 درصد زمان را بايستند و 8 درصد زمان خود را به ورزش اختصاص داده و 23 درصد اين زمان را نيز در حال راه رفتن باشند.
مطالعات انجام شده همچنين حاکي از اين موضوع است که کارمندان معمولا 5 ساعت و 24 دقيقه از زمان هشت ساعته کار روزانه خود را در حال نشستن هستند که اين موضوع تاثيرات مناسبي بر سلامت آن ها نداشته و همچنين بازدهي کاري آن ها را کاهش مي دهد.
بيرگيت اسپرليچ در اين رابطه اعلام کرد: « تا کنون و در مطالعات پيشين انجام شده، برنامه هايي براي افزايش فعاليت فيزيکي در محل کار تنها بر اساس تمرکز بر سلامتي و بدون توجه به گروه هدف مورد توجه قرار گرفته بود. پژوهشگران پيشنهاد مي کنند برنامه ريزي براي کارمندان پشت ميز نشين به گونه اي باشد که از ميزان نشستن آن ها کاسته شده و بر ميزان راه رفتن آن ها افزوده شود.»
حتما بخوانيد: در کارمندانتان انگيزه ايجاد کنيد
گفتني است پيش از اين آکادمي پزشکان خانواده امريکا نيز اعلام کرده بود نشستن بيش از حد موجب افزايش خطرات ناشي از سلامتي شده و مضر است. پژوهشگران در خاتمه به مديران و کارفرمايان توصيه مي کنند اگر قصد دارند ميزان بهره کاري کارمندان خود را افزايش دهند، از ساعات پشت ميز نشيني آن ها کاسته و به نوعي برنامه ريزي کنند که کارمندان در طول روز، فعاليت هاي بدني بيشتري داشته باشند.
شرح کامل اين پژوهش و يافته هاي به دست آمده از آن در مجله تخصصي BMC Research Notes منتشر شده و در اختيار پژوهشگران قرار دارد.
ترجمه: احسان محمدحسيني
منبع: consumer.healthday.com - سيناپرس

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي آشنايي با روابط عمومي
مقاله/ برنامه ريزي بر پايه سناريو ، چراغ راه يک روابط عمومي موفق
10 نکته کاربردي درباره اندازه گيري و ارزيابي روابط عمومي
مدير جديد روابط عمومي انجمن هاي اسلامي دانش آموزان منصوب شد
2 پيام رسان بومي مورد حمايت بيشتر دولت قرار مي گيرند
بازديد رئيس مرکز روابط‌عمومي وزارت ارشاد از ستاد انتخابات نماينده مديران مسئول ارتباطات و رسانه
فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري
روابط عمومي بانک رفاه
تشکل ائتلافي
برگزاري دومين کارگاه تخصصي روابط عمومي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای مجید احمدی

با سلام 

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. 

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. 

بهرام عین اللهی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد