Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-04@03:51:51 GMT

علاقه وافر جوانان به اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۱۲۹۳

علاقه وافر جوانان به اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات

ایتنا – بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جوانان علاقه زیادی به کار کردن در مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات از خود نشان می‌دهند. امروزه اشتغال به یکی از موضوعات اصلی جوامع تبدیل شده و بر همین اساس، تحقیقات مختلفی در این خصوص توسط مراکز ذیربط و نهادهای مسئول صورت می‌گیرد.
 
بررسی‌های اخیر مرکز Indeed نشان می‌دهد که اغلب جوانان آمریکایی به مشاغل حوزه فناوری اطلاعات علاقمند هستند و به طور خاص، «مهندسی یادگیری ماشین» و «توسعه دهندگی آی‌او‌اس» جزو شغل‌های رویایی آنها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت CIO Dive، مرکز یادشده این اطلاعات را از طریق نظرسنجی از تعدادی از جوانان نسل زِد به دست آورده است.
نسل زد (Z) یا نسل اینترنت به کسانی می‌گویند که پس از سال 1996 به دنیا آمده اند و در حال حاضر 22 سال سن دارند.
 
بخش اعظم این افراد از همان سنین کودکی خود از ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال استفاده کرده‌اند و در اطراف خود با فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون وب، پیام‌رسان‌های فوری، تلفن‌های همراه و مانند اینها مواجه بوده‌اند.
 
تقریباً نیمی از 15 کار برتری که جزو شغل‌های مورد علاقه این افراد است، در حوزه فناوری اطلاعات قرار دارد که علاوه بر دو مورد فوق، برای نمونه می‌توان به مشاغلی همچون مهندسی بینایی رایانه‌ای و مهندسی صدا نیز اشاره کرد.
 




به نظر می‌رسد پس از ظهور آیفون، علاقه به اشتغال در چنین کارهایی شدت بیشری به خود گرفته است.
 
چندی پیش نیز گزارش شد که طبق بررسی‌های موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه بریتیش کلمبیا، رشد مشاغل حوزه فناوری اطلاعات هشت برابر بیشتر از دیگر مشاغل است.
 
با این حال کارهایی که به دانش عالی نیاز دارد مانند دندانپزشکی یا متخصص بیهوشی و همچنین مشاغل سرویس محور که به تحصیلات دانشگاهی نیاز ندارد و می‌توان آنها را به سرعت آموخت هم جزو علاقمندی این جوانان است.
به عبارت دیگر این عده به مشاغل غیرفنی نیز توجه نشان می‌دهند، هر چند برای موفقیت در این کارها نیز باید مهارت‌های تکنیکی جدید را بیاموزند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اشتغال جوانان مدیریت فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل

مهدی موحدی سخنگوی سازمان مالیاتی کشور در خصوص معافیت مالیاتی برای درآمدهای کمتر از ۱۸ میلیارد تومان صاحبان مشاغل خرد گفت: این معافیت سقف ۱۸ میلیارد تومان مشمول تمامی صاحبان مشاغل که اطلاعات  خود را در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی بارگذاری می کنند، می شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل خرد نیازی به تسلیم اظهارنامه  ندارند چراکه تنها بر اساس اطلاعات سیستمی که سازمان امور مالیاتی از این صاحبان مشاغل در اختیار دارد مالیات مقطوعی سال ۱۴۰۲ برای این صاحبان مشاغل  تهیه شده است.

موحدی اظهار کرد: صاحبان مشاغل اگر موافق این اطلاعات بودند آن را تایید می کنند و در چند قسط آن را پرداخت می کنند و اگر موافق نبودند می‌توانند اظهارنامه خود را در اختیار سازمان تسلیم کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور  تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که میزان فروش سال آنها ۱۸ میلیارد و کمتر از ۱۸ میلیارد تومان باشد  مشمول معافیت می شوند.

موحدی افزود: این افراد مشمول  موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم می شوند بنابراین این صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه آن را انجام دهند.

 او اظهار کرد: از ابتدای خردادماه این اقدام مهم رخ خواهد داد و صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان امور مالیاتی به میزان فروشی که سازمان امور مالیاتی برای آنها در نظر گرفته است مراجعه کنند و اگر این فروش مورد نظر بود مالیات محاسبه و پرداخت می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • اشتغال اهمیت دارد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری