Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@22:23:43 GMT

جشنواره مستند در ایستگاه آخر

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۱۳۵۱

جشنواره مستند در ایستگاه آخر

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سیما، سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند درباره جزئیات برگزاری اختتامیه دومین دوره جشنواره تلویزیونی مستند گفت: دومین جشنواره تلویزیونی مستند که از ۳۰ تیرماه شروع و تا چهارشنبه ۲۸ شهریور ادامه داشت، روز چهارشنبه ۳۰ آبان در دانشگاه صداوسیما به کار خود پایان می‌دهد.
وی ادامه داد: دومین جشنواره تلویزیونی مستند کار خودش رو با پخش ۶۷ مستند در قالب ۴۵ برنامه تلویزیونی شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آثار این دوره بعد از فراخوان از میان بیش از ۳۸۰ اثر رسیده به دبیرخانه انتخاب و روی آنتن رفت.
وی یادآور شد: در این دوره ۳۷ مستند در بخش کوتاه، ۱۹ مستند در بخش نیمه بلند و ۱۱ مستند در بخش بلند توسط هیئت داوری و مدرم پذیرفته شده و با هم به رقابت پرداختند.
مدیر شبکه مستند عنوان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی را از طرف فیلمسازان جوان به وِیژه شهرستانی‌های شاهد بودیم. این جشنواره در سه بخش مستند‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند اثار را ارزیابی کرده است.
سلیم غفوری مدیر شبکه مستند با بیان این‌که همزمان با این دوره جشنواره؛ بخش مسابقه عکس مستند نیز برگزار شد؛ بیان کرد: با فراخوان دبیرخانه ۳ هزار و ۶۴۱ نفر در سامانه ثبت نام کردند و بیش از ۱۲ هزار عکس به دبیرخانه ارسال شد که از میان این آثار به انتخاب هیئت داوران این بخش، ۵۰ اثر به بخش مسابقه راه یافتند که ۴۰ اثر در بخش تک عکس و ۱۰ اثر در بخش مجموعه عکس پذیرفته شد.
این آثار از ۳۰ آبان تا ۹ آذر در مجموعه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر پلاک ۱۲۵ برای بازدید عموم به نمایش در می‌آیند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا عکس هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»

بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستاهای سنگان چهارگانه شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر؛ سومین جشنواره گیلاس در حریم روستاهای چهارگانه سنگان بخش کن واقع در منطقه ۲۲ تهران صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

مرتضی محمدنژاد بخشدار کن با اشاره به سومین همایش بزرگ جشنواره گیلاس اظهار داشت: با حضور تقریبی هشت‌هزار شهروند پایتخت که از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ ظهر برگزار شد می‌توان گفت با حضور این تعداد گردشگر در جشنواره یک روزه شاهد رشد ۵۰درصدی در توسعه برنامه های اجتماعی و فرهنکی مخصوصا در حوزه گردشگری در حریم روستاهای شمال، غربی‌ترین نقطه پایتخت نسبت سال گذشته خواهیم بود.

وی در ادامه به برگزاری ۳ جشنواره دیگر در سال جاری با توجه به ظرفیت‌های روستاهای بخش که با مشارکت مدیریت شهری منطقه ۲۲ و سازمان گردشگری شهرداری تهران در چهار فصل سال برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره‌ها شامل جشنواره شاه‌توت (اواخر تابستان)، جشنواره خرمالو (اواخر پاییز) و جشنواره فصلی با حضور اقوام ایرانی برپا و برگزار می‌شود.

محمدنژاد در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره ها در قالب حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک محلی و سالم، تصریح کرد: این جشنواره ها در بخش کن با اهدافی چون رشد گردشگری، معرفی روستاهای بخش کن و محصولات و ظرفیت کوهستانی، تولیدات متنوع روستایی، افزایش مشارکت مردمی در رشد سبک زندگی سالم، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، حفظ منابع طبیعی، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی در طول سال برگزار می شود.

 او با اهمیت به موضوع مساحت روستاهای ۴گانه سنگان اذعان کرد: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی روستاهای سنگان ۴گانه بخش کن می‌باشد که امروز گردشگران از این مسافت‌ها عبور و در ۴ ایستگاه استقبال(سنگان پایین)، ایستگاه صبحانه (سنگان وسط)، ایستگاه پذیرایی (باغ دره) و ایستگاه پایانی و مراسم جشن شکوفه‌ها (سنگان بالا) پذیرایی شدند.

بخشدار کن در پایان با اشاره به ظرفیت روستاهای این بخش از شهرستان تهران خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی باغات این روستاها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل می‌باشد، در کنار این تولیدات که بسیار فاخر می‌باشند ۳ آثار باستانی چون چنار 4هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله نیز از دیگر ظرفیت‌هایی است که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی