Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:19:43 GMT

سمن ها برای آموزش امداد و نجات ورود پیدا کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۱۸۷۶

سمن ها برای آموزش امداد و نجات ورود پیدا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر موسوی کیا بعد از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح دادرس اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از استان های حادثه خیز کشور بوده که همه ساله با حوادث زیادی روبه رو است.

وی ضمن تأکید بر لزوم آمادگی کامل در برابر حوادث، بیان کرد: باید خود را در مقابل حوادث با مهارت و آموزش های لازم مجهز و مسلح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگ امداد و نجات را در جامعه نهادینه کنیم

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید فرهنگ امداد و نجات را در جامعه نهادینه کنیم، افزود: اگر بخواهیم در حوزه اجتماعی و فرهنگی بحثی نهادینه شود باید به سمت مجموعه آموزش و پرورش برویم. 

موسوی کیا به اجرای طرح دادرس در مدارس استان اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور آمادگی دانش آموزان در روزهای سخت و مقابل با حوادث است. 

وی، کمک به همنوعان و خدمت به مردم را از جمله رسالت های جمعیت هلال احمر دانست و افزود: براساس آموزه های قرآنی اگر کسی یک نفر را نجات بدهد گویی همه‌ی مردم را زنده کرده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی همچنین بر لزوم ارائه آموزش های جمعیت هلال احمر بر اساس آخرین یافته های علمی تأکید کرد و گفت: همچنین باید سازه های ما در کشور ایمن باشد تا کمتر در حوادث آسیب ببینیم.

موسوی کیا ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از سمن ها در حوزه آموزش امداد و نجات، بیان داشت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در حوزه سمن ها آمادگی دارد که سازمانی تحت عنوان آموزش های لازم برای امداد و نجات را تاسیس کند.

خدمات جمعیت هلال احمر از مردم و برای مردم است

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: خدمات جمعیت هلال احمر از مردم و برای مردم است.

فائزه موهبتی با بیان اینکه امروز دانش آموزان جمع شدند تا گام های اولیه برای خدمت رسانی به مردم را بردارند، بیان کرد: در طرح دادرس دانش آموزان آموزش های امداد و کمک های اولیه را فرا خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه خدمات هلال احمر عام المنفعه و بشر دوستانه است، بیان داشت: مهمترین خدمت نزد خداوند صرف وقت و عمر برای خدمت رسانی به مردم است و جمعیت هلال احمر همواره در این زمینه تلاش می کند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، بالاترین خدمت را خدمت علمی و فرهنگی به جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با ارائه آموزش های لازم و آمادگی برای روزهای سخت گام های بلندی را در جهت خدمت به مردم برداریم.

کد خبر 4463950

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی هلال احمر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان در بارندگی اخیر طی ۹۰ مورد عملیات امداد و نجات به ۲۱۵۲ نفر متاثر از سیلاب و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.⁣

وحید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: از سیزدهم اردیبهشت تا پانزدهم اردیبهشت در مجموع ۱۶ شهرستان تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفته است و در مناطقی از آن‌ها شاهد وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی بودیم.⁣

وی افزود: در این بین نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان ۹۰ مورد عملیات امداد و نجات را اجرا و در جریان آن به ۲۱۵۲ نفر متأثر از سیلاب و آب‌گرفتگی امدادرسانی کردند.⁣

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به اینکه این عملیات که با به‌کارگیری ۵۷ دستگاه خودروی امدادی انجام شد، خاطرنشان کرد: در این مدت تیم‌های تخصصی سیلاب موفق به تخلیه گل و لای و آب ۳۵ منزل مسکونی شدند.⁣

کد خبر 750767

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی