Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت در دیدار با معاون مدیرکل منطقه‌ای یونیسف و رییس دفتر یونیسف در ایران، اعلام کرد: موارد مالاریا در کشور از ۱۲۰ هزار مورد در سال ۲۰۰۰ به ۵۷ مورد در سال ۲۰۱۷رسیده است.

به گزارش ایسنا،  دکتر علیرضا رئیسی گفت: این توفیق بزرگی است که حاصل شده و همین موارد اندک مالاریا هم ناشی از هم مرز بودن با کشورهای پاکستان و افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بین سازمان های مهم بین المللی یونیسف به دور از حواشی سیاسی تنها با نگاه برابری انسان ها و توجه به حقوق اولیه آنها تاکنون همکاری های بسیاری خوبی با ایران داشته است که این همکاری نمونه بارزی از انجام مسئولیت های انسان دوستانه و بر اساس حقوق بشر فارغ از مسائل و حواشی سیاسی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و همسایگی با افغانستان و پاکستان بار سنگینی بر دوش ما قرار دارد و علاوه بر مراقبت از گسترش مالاریا باید مراقب بیماری‌هایی نظیر سل و اچ آی وی هم باشیم.

وی ادامه داد: ایران با توجه به اینکه استانداردهای بسیار سختگیرانه‌ای درباره نوع واکسن‌هایی که استفاده می‌کند دارد، تجربه همکاری خوبی در این زمینه برای تهیه واکسن با یونیسف داشته است.

رییسی افزود: ایران در تلاش برای توسعه تولید داخلی واکسن است، ولی برخی موارد مانند مساله ریشه کنی فلج اطفال یک موضوع جهانی است. خوشبختانه این بیماری در ایران حذف شده ولی با نگاهی به وضعیت کشورهای همسایه باید گفت برای عمل به پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی نیاز به واکسن داریم.

وی تصریح کرد: ایران برای کنترل بیماری‌های منطقه و رسیدن به اهداف جهانی بارها در دیدار با مسئولان بین‌المللی اعلام آمادگی کرده است تا بتوانیم به اهداف جهانی برسیم.

وی بیان داشت: ایران در بسیاری از شاخص‌ها زودتر از موعد مقرر به اهداف پیش بینی شده سازمان بهداشت جهانی رسیده است، هرچند هنوز راضی به این وضعیت نیستیم و برنامه های متعددی برای پیشرفت بیشتر در حال انجام است.

در ادامه دکتر احمد حاجبی - مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در مورد برنامه های فی مابین یونیسف و ایران در حوزه سلامت روان کودکان اظهار داشت: بر اساس این همکاری ها برنامه مهارت های فرزندپروری برای والدین دارای کودکان ۲ تا ۱۲ سال و همین برنامه برای والدین دارای فرزندان ۱۲ تا ۱۷ سال، همچنین برنامه پیشگیری از کودک آزاری ادغام یافته در شبکه و برنامه سلامت روان مدارس با همکاری یونیسف در کشور در حال انجام است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دکتر برکاتی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در زمینه همکاری های یونیسف با این دفتر طی سالیان گذشته و برنامه های آتی سخن گفت. 

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت،  پس از آن نیز دکتر برتراند مانیل - معاون مدیرکل منطقه‌ای یونیسف و "ویل پارکس" رییس دفتر یونیسف در ایران، ضمن قدردانی از تلاش ها و پیشرفت های حوزه بهداشت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بر همه نوع همکاری در راستای تامین واکسن‌های مورد نیاز کشورمان تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهداشت سلامت مالاریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود. - اخبار سیاسی -

الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بحث افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای تعطیلی روزهای شنبه، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی شنبه‌ها گام بلندی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و به نوعی ما را به بازار‌های جهانی می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد روزهای تعطیل در کشور، گفت: در کشور ما (با احتساب 26 روز تعطیل رسمی و 52 روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه 104 روز است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است؛ لذا اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران 2 روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، 125 روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

آزاد بیان کرد: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها 3 روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام