Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقه کتابخوانی «وقف اهل بیت علیهم السلام» با موضوع سیر مطالعاتی آثار علامه عسکری (ره) با جوایز ارزنده برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: مسابقه کتابخوانی «وقف اهل بیت علیهم السلام» با موضوع سیر مطالعاتی آثار علامه عسکری (ره) همراه با اهداء جوایز ارزشمند برگزار می شود.

 

بنابر این گزارش، منبع مطالعاتی این دوره از مسابقات، دوره سه جلدی کتاب «عقاید اسلام در قرآن کریم»، اثر ارزشمند علامه سید مرتضی عسکری قدس سره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسابقه همراه با جوایز ارزنده ای نیز بوده که خودروی ساینا، سفر عتبات عالیات خانوادگی به ارزش ۴ میلیون تومان، سفر مشهد مقدس خانوادگی به ارزش ۲ میلیون تومان، ۱۲ کمک هزینه سفر کربلا انفرادی، ۱۲ کمک هزینه سفر مشهد مقدس انفرادی و ده ها هدایای دیگر از جوایز این مسابقه است.

 

 

علاقمندان شرکت در این مسابقه جهت تهیه کتب در قم می توانند به آدرس های:

 

۱- خیابان ارم پاساژقدس طبقه دوم پلاک ۱۸۲ کتابسرای نور الهدی آقای علیزاده - 09122531760

 

۲-خیابان ارم کوچه ارک پخش کتاب برادران علیزاده- 02537741770

 

۳- مصلای  قدس، غرفه کتاب خوب ،قبل و بعد از نماز جمعه آقای ایمانی - 09102828064

 

و برای دریافت پستی کتاب، واژه  وقف اهل بیت علیهم السلام را به شماره 09122531760 یا 09102080885 پیامک کنند.

 

شرکت کنندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی hayatedanesh.ir و یا در کانال سروش به آدرس  tsapp.ir/vaghfeahlebey یا کانال ایتا به نشانی  eitaa.com/vaghfeahlebeyt و یا کانال گپ به آدرس gap.im/vaghfeahlebeyt مراجعه کنند.

 

گفتنی است، مهلت شرکت در مسابقه تا آغاز دهه مبارک فجر (12 بهمن 97) بوده و مهلت ارسال پاسخ ها تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

 

قیمت دوره ۳ جلدی کتاب عقاید اسلام در قرآن کریم، ۶۰ هزار تومان است که با  تخفیف ویژه ۳۵ درصدی، ۳۹ هزار تومان محاسبه می شود.

 

برای  شرکت نفر دوم می توانید فقط با ۳ هزار تومان و  بدون خرید کتب مجدد، اقدام کنید.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره همراه ۰۹۱۰۲۰۸۰۸۸۵ به نام وحید نصیری تماس بگیرند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت آذربایجان غربی ارومیه حسن روحانی شیراز بیرجند جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان وحدت هفته بسیج اردبیل علامه عسگری مسابقه کتابخوانی سیر مطالعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد؛ آلبر کامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی به‌تازگی با ترجمه محمدرضا عشوری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات بِلْکنپ چاپ شده است.

«زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد» به دو موضوع سکوت و پایبندی که به‌عقیده رابرت زارتسکی، کمتر در آثار کامو دیده شده‌اند، اختصاص دارد. سکوت مد نظر، سکوتی است که بر اثر حضور ساکت و خاموش مادر در آثار کامو بازتاب پیدا کرده است. تنها آرزو و حسرت کامو این بود که مادرش نوشته‌هایش را می‌خواند. مساله پایبندی هم به تأثیر پدر در زندگی کامو اشاره دارد. او هیچ‌وقت فرصت نکرد پدرش را بشناسد اما در تمام عمر به تنها آموزه‌اش وفادار ماند؛ پایبندی به انسان و ذات انسانی.

البته به‌جز سکوت و پایبندی، سه‌موضوع ثابت آثار کامو یعنی عصیان، میانه‌روی و پوچی هم در این‌کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. چون این‌اعتقاد وجود دارد که اندیشه و تفکرات کامو بر این‌سه‌اصل استوار بوده است.

محمدرضا عشوری مترجم این‌کتاب درباره لفظ ابسورد که در مطالعه کامو بسیار بسامد دارد، می‌گوید در اغلب فرازهای این‌اثر، absurd را ابسورد ترجمه کرده نه پوچی. چون پوچی بیشتر به نیهیلیسم نزدیک است تا ابسورد و در نظر کامو، بین ابسورد و نیهیلسم تفاوت وجود دارد؛ همان‌طور که بین عصیان و انقلاب هم تفاوت قائل است.

کتاب پیش‌رو به‌جز سخن آغازین و سخن پایانی، ۵ فصل دارد. عناوین ۵ فصل مورد اشاره به این‌ترتیب‌اند: ابسورد، سکوت، میانه‌روی، پایبندی، عصیان.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

اولریش فن ویلامویتش پژوهشگر آثار کلاسیک زمانی گفته بود: «برای به سخن واداشتن مردم باستان، باید از خون خود تغذیه‌شان کنیم.» کامو هم همین را می‌گوید: «اسطوره‌ها به‌خودی‌خود حیات ندارند. منتظرند تا ما به آن‌ها حیات ببخشیم.» و زمانی که زنده می‌شوند رشد می‌کنند و تکامل می‌یابند. اندکی پس از انتشار اسطوره سیزیف در سال ۱۹۴۲، کامو به این‌نتیجه رسیده بود که باید از ابسورد فراتر برود. با این‌تشخیص درستی از وضع بشر داشت آگاه بود که این آموزه‌ راهنمای مناسبی برای شرایط ناامیدکننده فرانسه تحت اشغال نازی‌ها نیست. کامو، قبل از آن‌که به جنبش مقاومت بپیوندد و نهایتا ویراستار روزنامه زیرزمینی کُمبا شود، مشغول برنامه‌ریزی برای نوشتن دوره دوم آثارش بود با مضموم عصیان.

این‌تغییر دیدگاه به خلق طاعون، صالحان و عصیانگر منجر شد: سه‌گانه جدیدی که کامو آن را پرومته نامید.

این‌کتاب با ۲۱۶ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6092063 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»