Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@23:23:20 GMT

تبادلات علمی ایران و لیتوانی افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۳۰۶۴

تبادلات علمی ایران و لیتوانی افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری همایش همکاری های علمی، فرهنگی و گردشگری جمهوری لیتوانی و جمهوری اسلامی ایران عصر امروز از طرف کنسولگری افتخاری جمهوری لیتوانی در ایران برگزار شد. گفتنی است این همایش با هدف مقابله با تحریم های یک جانبه و ناجوانمردانه آمریکا، گسترش همکاری های بین المللی و سربلندی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محسن کریمی طبسی سفیر صلح جهانی در این باره گفت: من اولین ایرانی هستم که به عنوان دیپلمات اروپایی تعیین شده ام، هر ساله در اسپانیا بزرگترین کمپانی ها دور یکدیگر جمع می شوند و سفیر صلح را انتخاب می کنند که من در سال 2018 به عنوان سفیر صلح انتخاب شدم.
وی ادامه داد: همایشی در هفته آینده برگزار می شود که دانشگاه های کشور لیتوانی در آن شرکت می کنند، کشور لیتوانی کشوری بیطرف است و حضور آن بیانگر آن است که همکاری برای ایران باید از این فرصت استفاده کنیم تا مشکلات دانشگاه ها را مرتفع کنیم.
کریمی طبسی گفت: این همایش در چند بخش برگزار می شود، بخش آن توریست درمانی است و بخش دیگر آن مرتبط به فعالیت های علمی است.
سفیر صلح جهانی اضافه کرد: کشور لیتوانی می توانست یکی از مردم خود را در این کنسولگری قرار دهد اما به ما اعتماد کرد، این بدان معنا است که می خواهد با ما روابط دوستانه و همکاری خوبی داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: حدود 10 مسئول دانشگاه لیتوانی به ایران می آیند و قرار است با وزارت علوم و وزارت بهداشت در زمینه تبادلات علمی و تبادل دانشجو جلسه داشته باشند. ما قطعا می توانیم، دانشجویان این کشور را جذب کنیم، آن ها نیز بسیار مشتاق هستند تا دانشجویان ما را جذب کنند.
اگر بتوانیم یک دانشگاه با برند اروپایی در کشورمان داشته باشیم می توانیم از دانشجویان اروپایی دعوت کنیم که با استاندارد اروپایی در کشورمان تحصیل کنند.

31 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نزدیکی به ناتو در دستورکار کشورهای بی‌طرف اروپا
  • تامین ۱۰ قلم داروهای راهبردی مورد نیاز زیمبابوه به کمک ایران
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود