Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:51:40 GMT

بیش از 121هزار مورد آزار جنسی در اسرائیل ثبت شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۳۶۲۷

بیش از 121هزار مورد آزار جنسی در اسرائیل ثبت شده است

تهران – ایرنا – تارنمای روزنامه یدیعوت آحرونوت نوشت که طبق گزارش مرکز اطلاعات و تحقیقات پارلمان رژیم صهیونیستی بیش از 121 هزار مورد آزار جنسی در سال 2017 در اراضی اشغالی ثبت شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این تارنما براساس گزارشی که با همکاری دفتر مرکزی آمار اسرائیل صورت گرفته، 121 هزار و 500 مورد آزار جنسی در اسرائیل گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این تحقیق هفته آینده پیش از روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در روز 25 نوامبر (4 آذر) ارائه خواهد شد.
درحالیکه آگاهی از آزار جنسی در سال گذشته با توجه به ظهور جنبش 'می تو' (#MeToo) افزایش یافته، در مورد افزایش اینگونه مسائل در اسرائیل اطلاعاتی جمع آوری نشده است.
آیدا توما سلیمان رئیس کمیته 'وضعیت زنان و برابری جنسیتی' در کنست گفت: زنان هنوز از آزار جنسی در خانه، خیابان، محل کار و محیط های آموزشی رنج می برند. علیرغم تغییرات ذهنی اخیر، زنان همچنان احساس بی دفاعی می کنند.
79 درصد از قربانیان زنان جوان بین 20 تا 35 سال هستند. علاوه بر این، 32 درصد از موارد آزار جنسی در محل کار اتفاق می افتد.
همچنین این بررسی نشان می دهد که 97 درصد از قربانیان از شکایت به پلیس خودداری کرده اند. از میان آنها 25 درصد معتقد بودند این قضیه کم اهمیت است، 19 درصد از آنها از ترس عدم توانایی پلیس در پیشبرد پرونده از شکایت خودداری کرده و 13 درصد نیز عدم تمایل پلیس به تحقیق در مورد اینگونه حوادث را علت عدم شکایت بیان کردند.
اروپام**3234**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آزار جنسي اسرائيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بورل در سخنانی در پارلمان اروپا، گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر در غزه کشته شدند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند؛ دو برابر این آمار زخمی و ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده و در آستانه قحطی هستند.

وی با بیان اینکه جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی در این منطقه آسیب دیده و ۳۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل همچنین به آمار تلفات امدادگران در جنگ غزه اشاره کرد و گفت:‌ از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) تاکنون حداقل ۲۴۹ امدادگر کشته شده‌اند که در میان آنها، ۱۸۱ کارمند سازمان ملل متحد بوده‌اند. (رژیم) اسرائیل همچنین به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد و هفت امدادگر را کشت؛ کسانی که به آسیب پذیرترین افراد در غزه کمک می کردند.

کشتار خبرنگاران در غزه از دیگر مسائلی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از شمار روزنامه‌نگارانی که در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند وحشت زده‌ایم؛ حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار طبق گزارش گزارشگران بدون مرز در کمتر از ۶ ماه کشته شدند. این میزان بی سابقه است.

وی اضافه کرد: ما همچنین نگران قانون جدیدی هستیم که به (رژیم) اسرائیل اختیار می‌دهد تا از فعالیت شبکه‌های رسانه‌ای خارجی جلوگیری کند. این قانون، همراه با عدم دسترسی به فعالیت رسانه‌ها در غزه، مایه نگرانی است.

بورل ادامه داد: ما باید یک بار دیگر تکرار کنیم که (رژیم) اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی