Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایازی گفت: امسال سند فرهنگ سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جوان هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره «شعر سلامت نبض واژه ها» در که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ سازی در حوزه سلامت یکی از مهمترین موضوعات است و هیچ موضوعی بدون فرهنگ سازی در جامعه ارتقا پیدا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جامعه پزشکی به حوزه ادبیات و شعر علاقه‌مند است و همین دلیل این جشنواره استمرار پیدا کرده است و در آینده این جشنواره در حوزه ادبیات نویسی و فیلم نامه نویسی در راستای تبدیل آثار به فیلم  راه اندازی می‌شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه امسال اولین جشنواره ادبیات در حوزه سلامت برگزار می‌شود گفت:  ادبیات حوزه سلامت به راحتی می‌تواند جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و  معتقدم که ادبیات و فرهنگ در میان مردم تاثیر گذاری بالایی دارند.

همکاری دستگاه های اجرایی کشور برای کمک به ارتقای سلامت مردم

وی با اشاره به  اینکه مسائل حوزه سلامت با مشارکت هرچه بیشتر مردم و دستکاه‌های اجرایی بر طرف می‌شود، اظهار کرد: 25 درصد مسائل حوزه سلامت در دست وزارت بهداشت و بقیه مربوط به مردم و سایر دستگاه‌ها است و امسال خوشبختانه برای اولین بار شورای عالی انقلاب فرهنگی سند فرهنگ سلامت  را به تصویب رسانده است و امیدوارم تمام دستگاه‌های فرهنگی مشارکت بیشتری در حوزه سلامت داشته باشند تا ما از ظرفیت آنها به نفع مردم استفاده کنیم.

ایازی  با اشاره به آثار ارسال شده به این جشنواره گفت: در اولین دوره جشنواره شعر سلامت نبض واژه ها 2 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده و امسال این تعداد دوبرابر شده است و 4 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی یادآوری کرد: امیدوارم گروه‌های مختلف جذب این جشنواره شوند تا شاهد تحول در شعر سلامت باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در همایش پویش ملی سلامت دهان و دندان، گفت: بسیاری از بیماری‌ها از جمله فراموشی و سرطان بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

وی افزود: باید به سبک زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر در زمینه بیماری‌های دهان و دندان توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: نباید فقط به شناسایی بیماری‌های غیر واگیر و درمان آن اکتفا کرد بلکه باید از ابتلای دیگر هم‌وطنان به این بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

فرشیدی افزود: باید همانند غربالگری فشار خون و دیابت که پارسال در کشور انجام شد بیماری‌های دهان و دندان نیز در شبکه نظام سلامت غربالگری شود تا توجه مردم به این بیماری و روش‌های پیشگیری از آن جلب شود.

وی گفت: هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان بالاست زیرا در طول سال‌ها این بیماری‌ها ایجاد شده و درمان نشده باقی مانده است، از این رو باید به خود مراقبتی و توجه به سلامت دهان و دندان در برنامه سلامت خانواده توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات و پشتیبانی از ارتقای سلامت خانواده و افزایش سلامت دهان و دندان با هدف پیشگیری از ابتلاء به این نوع بیماری‌ها آماده همکاری است.

فرشیدی افزود: استفاده از هوش مصنوعی به ویژه برای تشخیص عکس‌های پزشکی در ارتقای سلامت دهان و دندان کشور مفید خواهد بود.

کد خبر 6100313 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • خبر خوب یک وزیر برای کارمندان دولت
  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • کتاب اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی است
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند