Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزرات خارجه آمریکا به یکی از شبکه‌های خبری این کشور گفت که بررسی اطلاعات سیا نشان می‌دهد که شخص ولیعهد سعودی فرمان قتل روزنامه‌نگار منتقد این رژیم را داده است.

به گزارش صدای ایران از فارس، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که نسخه‌ای از ارزیابی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را روئیت کرده است به شبکه خبری ABC گفت که کاملا واضح است که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی فرمان قتل خاشقچی را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گفت: «کاملا روشن است که (چنین اقدامی) به (رده‌های) بالا ارتباط دارد.درباره اینکه حاکمیت در این اقدام دست داشته است، اجماع قدرتمندی وجود دارد و هیچکس در دولت درباره این موضوع بحث نمی‌کند.»
روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» دیروز نوشت که سیا فایل صوتی قتل خاشقچی را شنیده است و نوشت: «بنابر گفته‌های منابع آگاه، مقامات سیا به فایل صوتی ضبط شده که مقامات ترکیه می‌گویند ثابت می‌کند خاشقچی را تیم عوامل سعودی به قتل رسانده و تکه‌تکه کرده است، گوش فرا داده‌اند اگر این امر تائید شود، صدای ضبط شده مزبور باور روایت سعودی‌ها توسط کاخ سفید را سخت می‌کند که می‌گوید مرگ خاشقچی یک اتفاق بوده است».
واشنگتن‌پست در این خصوص از یک سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سوال کرده بود، اما وی حاضر به پاسخگویی نشده است.
خاشقچی، روزنامه‌نگار مشهور و منتقد سعودی که برای واشنگتن‌پست قلم می‌زد، دهم مهر ماه (دوم اکتبر) بعد از مراجعه به کنسولگری سعودی در شهر استانبول، ناپدید شد و بعد از تحقیقات مشخص شد که وی به دست تیمی 15 نفره به قتل رسیده، جسد وی تکه تکه شده و در نهایت با اسید از بین رفته است.
تحقیقات ترکیه در این خصوص هنوز ادامه دارد و نتیجه نهایی اعلام نشده است. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست هم دیروز شنبه گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده که «محمد بن سلمان»، ولیعهد رژیم سعودی دستور قتل روزنامه‌نگار منتقد این کشور را صادر کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آمریکا عربستان بن سلمان خاشقجی قتل خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه گاردین با تعدادی از فلسطینیان حاضر در اردوگاه‌ فلسطینی برج البراجنه بیروت دیدار کرد.

یک جوان ۲۵ ساله فلسطینی به گزارشگر این روزنامه گفت:‌ «ما از اقدام حماس احساس غرور می کنیم و آگاهی ما از مقاومت آنها بیشتر از پیش شده است.»

این جوان ۲۵ ساله که به نقاشی‌های دیواری در اردوگاه معروف است تصویر «مثلث قرمز وارونه»، «چتربازهای حماس در ۷ اکتبر» و «ابوعبیده» را به عنوان نماد مقاومت روی دیوارهای اردوگاه کشیده است.

گزارشگر روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه گزارش خود می‌گوید «تا پیش از عملیات ۷ اکتبر نقاشی‌ها و شعارهای روی رنگ رو رفته‌ای را در اردوگاه مشاهده می‌کردیم اما پس از عملیات حماس جوان‌ها انگیزه بیشتری پیدا کردند و دیوارنگاره‌های حماسی را در ستایش عملیات حماس در سرتاسر اردوگاه می توان مشاهده کرد»

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: «فلسطینی‌ها در لبنان عملیات طوفان‌الاقصی را اقدامی الهام‌بخش می‌بینند که زنجیر زندان را پاره کرد و مثلث سرخ، تصویر ابوعبیده و چتربازها بخشی از فرهنگ عامه، تزئین لباس مردم شده است.»

این روزنامه‌نگار توضیح داد که محبوبیت جنبش فتح به دلیل اتهام به فساد و عمل نکردن به وعده‌هایش پس از توافق اسلو رو به افول است.

یکی از رزمندگان حماس در اردوگاه که از افشای هویت خود امتناع کرد، گفت که پس از آغاز تجاوز به غزه، مردان جوان برای پیوستن به جنبش حماس در اردوگاه صف کشیده بودند.

دیگر خبرها

  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی