Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با بیان ادعاهای بی‌‌اساس اعلام کرد اسامی ۹ فرد و شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. واشنگتن مدعی شده ایران و روسیه از طریق شرکت‌ها و نفرات تحریم‌شده نفت به سوریه منتقل می‌کردند.

خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده هدف‌های تحریم‌شده عضو یک شبکه بین‌المللی هستند که ایران از طریق آن و با همکاری شرکت‌های روسیه‌ای «میلیون‌ها بشکه نفت برای دولت سوریه تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

واشنگتن در ادامه، بدون ارائه مستندات مدعی شده دولت سوریه در ازای دریافت این نفت، صدها میلیون دلار را برای انتقال به حماس و حزب‌الله در اختیار ایران قرار می‌دهد.

تحریم‌های آمریکا کمک‌های مادی به دولت سوریه، از جمله انتقال نفت به بنادر تحت کنترل دولت این کشور را ممنوع می‌کند.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «امروز ما علیه طرح پیچیده‌ای اقدام کردیم که ایران و روسیه از آن برای تقویت حکومت اسد و درآمدزایی برای فعالیت‌های مخرب ایران استفاده می‌کنند.»

اسامی شرکت‌ها و افرادی که خزانه‌داری آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داد

۱- شرکت گلوبال ویژن، مستقر در روسیه
۲- شرکت پرومیسری‌ایمپورت، شرکت سرمایه‌گذاری و تحقیقاتی در روسیه
۳- شرکت دارویی و پزشکی تدبیر کیش، مستقر در ایران
۴- محمد قاسم البزال، تبعه لبنان
۵- محمد عامر الشویکی، تبعه سوریه
۶- آندره دوگائف، تبعه روسیه، معاون شرکت پرومیسری‌ایمپورت
۷- رسول سجاد، تبعه ایران
۸حسین یعقوبی، تبعه ایران
۹- حاجی عبدالنصیر، تبعه عراق

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تحریم شرکت نفتی سوریه روسیه وزارت خزانه داری آمریکا جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نمایندگان سنای آمریکا طرحی را تصویب کردند که براساس آن واردات اوانیوم روسیه به آمریکا را ممنوع می‌کند.

پیش از این نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را تصویب کردند و شامگاه سه‌شنبه نیز نمایندگان سنا آن را با اکثریت آراء تصویب کردند.

طبق روند قانون‌گذاری در آمریکا این طرح برای تبدیل به قانون و اجرایی‌شدن باید جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا نیز آن را امضا کند.

در دسامبر گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که واردات اورانیوم با غنای پایین از روسیه را ممنوع می کرد. در سال‌های اخیر، آمریکا تلاش کرده تا برای تامین انرژی راکتورهای هسته‌ای خود، سوخت روسیه را با سطوح بالای اورانیوم با غنای پایین جایگزین کند.

در ماه فوریه، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد که خرید اورانیوم و سایر عناصر رادیواکتیو روسیه در سال ۲۰۲۳ بیش از یک دهه از این خریدها فراتر رفته است.

ماه مارس گذشته، گزارش های شرکت روسی «اتم انرگوپروم» (بخشی از شرکت دولتی «روساتوم») حاکی از آن بود که «روساتوم» اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش خسارات وارده به خود و خریداران اورانیوم روسیه تدارک دیده است.

در بخشی از بیانیه این شرکت آمده که «علیرغم احتمال کم خطر اعمال چنین محدودیت‌هایی، اقدامات پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از آنکه ممکن است به شرکت و خریداران وارد شود، از جمله تجزیه و تحلیل احتمالات انتقال سفارش‌ها به شرکت‌های محلی روسیه و حمایت قانونی تدارک دیده شده است.»

کد خبر 6093696

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی