Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خانه ملت، دکتر محمدمهدی طهرانچی با اشاره به ساماندهی ۹۰ درصد معترضین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد، گفت: ۱۰ درصد باقی ۵۵۹ نفر هستند که نمرات آنها در طیف وسیعی قرار می‌گیرد؛ پذیرش در هر رشته به حداقل تراز استاندارد نیاز دارد که این افراد براساس نمره و ترازی که به دست آورده‌اند، نمی‌توانند در رشته‌های موردنظرشان پذیرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراز پایین مانع معترضین در ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه آزاد

وی افزود: فردی که در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به اشتباه ثبت‌نام شد اما با توجه به تراز به دست آمده ثبت‌نام وی لغو شد، می‌تواند در رشته پایین‌تر پذیرفته شود اما باید به این نکته نیز توجه کند که ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی آزاد در سال جاری برای وی غیرممکن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از ۵۵۹ نفر ۶۸ نفر در رشته پزشکی، ۸ نفر در رشته دندانپزشکی و ۲ نفر در داروسازی به اشتباه پذیرفته شدند. در صورتی که این افراد تمایل داشته باشند می‌توانند در رشته‌های پایین‌تر قبول شوند.

تراز و رتبه؛ معیار دانشگاه آزاد برای ساماندهی ۵۵۹ پذیرفته‌نشده

طهرانچی با تأکید بر اینکه افرادی که جزو ۱۰ درصد باقی‌مانده از معترضین هستند اطمینان داشته باشند که با توجه به کارنامه و تراز خود نمی‌توانند در رشته‌های موردنظرشان قبول شوند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد تمام تلاش خود را برای ساماندهی و کمک به افرادی که در میان این ۱۰ درصد هستند با توجه به کف تراز اعلامی انجام می‌دهد.

قبولی در دانشگاه آزاد قاعده خاصی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه کارنامه ۵۵۹ نفر صادر شده و تراز استاندارد مشخص است، بیان کرد: قبولی در دانشگاه قاعده خاصی دارد؛ سندی اشتباه در دانشگاه آزاد صادر شده که نادرست بودن آن نیز اعلام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد پاسخگوی این اشتباه است، تأکید کرد: ۵۵۹ نفری که در زمره معترضین هستند به هیچ عنوان در سال جاری نمی‌تواند در رشته‌های موردنظرشان ادامه تحصیل دهند چراکه رتبه و تراز آنها متناسب با این رشته‌ها نیست.

طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد منتفی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد طرح تحقیق و تفحص از این دانشگاه گفت: در جلسه امروز کمیسیون آموزش نمایندگان به این طرح رأی ندادند.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود حق بجانب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد قوچان اضافه‌شده است، اظهار کرد: مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیا در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در سطح دانشگاه آزاد کشور و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری رشته‌های جدید این دانشگاه به‌حساب می‌آیند و از مهرماه ۱۴۰۳ هر دو رشته دانشجو می‌پذیرند.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان ادامه داد: این دانشگاه به‌عنوان اولین واحد دانشگاهی از مجموعه دانشگاه‌های آزاد در سال ۱۴۰۰ میزبان نخستین نشست تخصصی اینترنت اشیا با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی بیان کرد: راه‌اندازی رشته مهندسی اینترنت اشیا می‌تواند زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم بوده و موجب شود دانشگاه‌های کشور دوشادوش سایر کشورهای توسعه‌یافته حرکت کند.

کد خبر 6088176

دیگر خبرها

  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳