Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@23:08:17 GMT

واکنش آموزش و پرورش به مصوبه دیوان عدالت اداری

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۴۵۳

واکنش آموزش و پرورش به مصوبه دیوان عدالت اداری

خبرگزاری تسنیم: در روزهای اخیر خبری درباره رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت تبدیل شدن مدارس دولتی به هیئت امنایی اعلام شد. در همین رابطه شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده است، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری براساس بند «ب» رای صادره اعلام می‌کند: آئین‌نامه توسعه مشارکت‌های مردمی به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس، مصوب جلسه 788 تاریخ اول اردیبهشت 88 شورای عالی آموزش و پرورش در حدی که با تغییر اداره مدارس دولتی به هیئت امنایی، شائبه غیر دولتی بودن مدارس را ایجاد می‌کند و منجر به این می‌شود که در عمل هیئت امنایی مدارس اولیای دانش‌آموزان را به پرداخت شهریه برای غیرخدمات آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه ملزم کنند مغایر اصل 30 قانون اساسی است و مستند به بند یک ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آئین‌دادرسی دیوان عدالت اداری مصوبه سال 92 باطل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به یادآوری است که هدف شورای عالی آموزش و پرورش از مصوبه مذکور فراهم آوردن زمینه مشارکت مردمی در ابعاد مختلف و مدیریت مدارس به شیوه هیئت‌امنایی است و به هیچ وجه تبدیل مدارس دولتی به غردولتی هدف نبوده و نیست و عملکرد هیئت‌امنا و مدیران مدارس نباید زمینه ایجاد شائبه غیردولتی شدن مدارس را فراهم آورد.

بنابراین در اجرای دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی تدابیری اتخاذ خواهند کرد تا هیئت‌امنا و مدیران مدارس نسبت به اجرای صحیح و دقیق آئین‌نامه مذکور تلاش کنند و الزام اولیای دانش‌آموزان به پرداخت وجه غیر خدمات آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه و بروز هر گونه شائبه غیردولتی شدن مدارس جلوگیری کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش و پرورش مصوبه دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: مهمترین دغدغه‌های فرهنگی امروز، آسیب‌های اجتماعی است که نگاه عمقی به آن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش در کنار هم دارای اهمیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به اندازه نیاز به مقوله پرورش پرداخته نشده است و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

استاندار زنجان معلمان را شریف‌ترین قشر جامعه خواند و گفت: استاد رضا روزبه به عنوان یکی از مشاهیر زنجان، فرد پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) بود و انسان‌های بسیاری همچون خود را تربیت کرد و باید برای تربیت نسل آینده نیز این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه زنجان در بسیاری از بخش‌ها سرآمد است، تصریح کرد: باید در حوزه آموزش نیز رتبه خود را به کمتر از ۱۰ در کشور برساند و دانش‌آموزان با دانش و با مهارت را به جامعه تحویل دهد.

افشارچی در مورد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی و اهمیت مقوله پرورش ابراز کرد: باید در تابستان امسال با تقویت فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان را متفاوت از آنچه بودند تحویل دهیم.

وی بر گسترش عدالت آموزشی در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید امکانات آموزشی و ورزشی در همه نقاط استان و مناطق محروم فراهم شود.

کد خبر 6098030

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند