Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@16:40:10 GMT

تولید ۱۰ مستند با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۷۵۳۳

تولید ۱۰ مستند با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی

صفری از تولید ۱۰ مستند با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی و مفاخر آذربایجان در قالب این مستندهای تولیدی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی صفری» امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اصحاب رسانه در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صدا و سیما آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه دشمنان نظام با هم‌افزایی در یک جبهه برای انتشار تفکرات غلط خود همدل ستند، خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که رسانه‌های داخلی هنوز به این هم‌افزایی نرسیده‌اند و دلیل این امر سیاست‌زدگی بیش‌ از حد در کشور است.

وی با بیان این‌که دشمنان انقلاب سعی دارند؛ برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب را تحت‌الشعاع قرار دهند، تأکید کرد: طی سالیان گذشته هدف دشمن ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم از طریق ضربه زدن به اقتصاد، معیشت و ایجاد نارضایتی در بین اقشار مختلف جامعه بوده است.

صفری بزرگ‌ترین چالش نظام را کاهش تعاملات و گفت‌وگوهای میان گروه‌ها دانست و افزود: جبهه رسانه‌ای استان باید نهضت مطالبه‌گری در خصوص آرمان‌ها و ارزش‌ها و مطالبات به‌حق و واقعی مردم راه‌اندازی کنند.

مدیرکل صدا و سیما آذربایجان‌شرقی عدم توجه به اطلاع‌رسانی خدمات نظام در طول سالیان متمادی را یکی از ضعف های موجود در کشور دانست و تصریح کرد: ما و مسوولانی که نگاه رسانه‌ای ندارند مقصر هستیم، فکر می‌کنند اگر ریالی برای کاری به رسانه کمک کنند برابر قوانین و مصوبات دولت آن هزینه را بیرون انداخته‌اند.

وی ادامه داد: 30 درصد بودجه صداوسیما در قالب بودجه ماهانه و سالانه کشور پرداخت می‌شود و 70 درصد بودجه مهم‌ترین دستگاه رسانه‌ای کشور به درآمدزایی و آگهی و ... گره‌ زده می‌شود، اگر می‌خواهیم در این شرایط جنگ رسانه‌ای و روانی به‌نظام و مردم خدمت واقعی  ارائه دهیم چاره‌ای نداریم جز اینکه نقاط ضعف و قوت یکدیگر را دوستانه مطرح کنیم.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که میزان مخاطب شبکه استانی در بهار سال‌جاری حدود 55 درصد بود که در تابستان به 64 درصد رسید، گفت: شبکه استانی مستقل بوده و در همه مسائل و حوزه‌ها برنامه‌ای جداگانه برایش تعریف‌ شده است، اعتقاد داریم در شبکه‌های استانی هیچ مأموریتی برای بحث‌های سیاسی و جناحی وجود ندارد.

مدیرکل صدا و سیما آذربایجان‌شرقی در پاسخ به اظهارات خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز تأکید کرد: یکسری خودسانسوری‌ها در شبکه  استان وجود دارد نه در چارچوب‌های سازمانی تعریف‌شده و نه کسی گفته که باید چنین کاری را انجام دهید، باید چارچوب‌ها را توسعه دهیم و با تغییر نگرش کاری کنیم مخاطبان فعال به دنبال شبکه‌های دیگر نباشند.

وی میزان رضایتمندی مردم از شبکه استانی سهند را بالای 75 درصد اعلام کرد و گفت: برخی از دستاوردهای عظیم انقلاب در قالب فیلم، سریال، مستند، انیمیشن، برنامه‌های ترکیبی و میزگرد و همچنین در فضای مجازی تولید، تامین و پخش‌شده است.

صفری از تولید ۱۰ مستند با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مستند آیت‌الله شهید مدنی،  مستند شهید قاضی(خمینی آذربایجان)، مستند اسفندیار قره‌باغی(صدای انقلاب)، مستند شیخ کریم ارسلانی از شخصیت‌های انقلابی استان، مستند محمدحسین عبد یزدانی از مبارزان دیرپای نهضت اسلامی تولید و پخش خواهد شد.

به گفته وی مستند حجت‌الاسلام انزابی از یاران صدیق امام خمینی(ره)، مستند آیت‌الله انگجی و فرزندش، مستند نفوذ، کارنامه انقلاب با محوریت روستای بنیس و تراکتورسازی همچنین مستند حماسه یک شهر از جمله مستندهای تهیه‌ شده شبکه استانی سهند است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی آذربایجان غربی هفته وحدت بیرجند ارومیه هفته بسیج ارزانی وحدت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خراسان جنوبي صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰۰ مستند از برنامه‌های بسیج و سپاه
  • آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین
  • ۷۰ درصد مردم تلویزیون می‌بینند | نظرسنجی جدید تماشای برنامه‌ها اعلام شد
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی