Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@11:23:40 GMT

22 میلیون نفر در یمن به غذا دسترسی ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۱۶۱

22 میلیون نفر در یمن به غذا دسترسی ندارند

یکی از کارشناسان سازمان ملل متحد اوضاع معیشتی و بهداشتی یمن را به دلیل جنگ عربستان علیه این کشور، خطرناک خواند و گفت میلیون‌ها نفر در یمن به غذا دسترسی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گزارش‌های متعلق به سازمان‌های حقوق بشری حکایت از  اوضاع وخیم انسانی، معیشتی و بهداشتی یمن دارند.

  خانم «آسترید استکلبرگ»، کارشناس سازمان ملل متحد سه شنبه (۲۹ آبان) گفت که مردم یمن در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او که در همایش «ایجاد جوامع مسالمت‌آمیز در کشورهای درگیر با جنگ مانند سوریه، لیبی و یمن» سخنرانی می‌کرد، گفت: «بیش از ۲۲ میلیون نفر در یمن به غذا، درمان و نیازهای ضروری احتیاج دارند».   کارشناس سازمان ملل متحد گفت که گزارش‌های متعلق به قشرهای مختلف جامعه یمن «دقیق» است و بسیاری از شهروندان این کشور در مرحله خطرناکی هستند.   او افزود: «بیماری وبا میلیون‌ها نفر از شهروندان یمن را تهدید می‌کند و این بیماری بزرگترین بحرانی است که با آن درگیر هستند».   به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، خانم آسترید استکلبرگ همچنین گفت که یمن بزرگترین کانون انتشار وباء در قرن بیست و یک است و باید با همکاری جمعی باید حل شود.   ائتلاف سعودی و اماراتی از ابتدای سال ۹۴ به یمن حمله و این کشور را از زمین، دریا و آسمان محاصره کرد.   حملات این ائتلاف به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها و محاصره سه سال و اندی، علاوه بر اینکه منجر به کشته شدن ۵۰ هزار نفر شده، موجب بروز بیماری واگیر وبا در شهرها و وقع قحطی در بسیاری از مناطق یمن شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افغانستان متحد دفاع می کنیم

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته