Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی هفتمین سمینار مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها با اشاره به افزایش شیوع اوتیسم در کشور گفت: زمانی که اوتیسم با بیماری‌هایی همچون سندرم ایکس شکننده همراه باشد از طریق آزمایش ژنتیک می‌توان در جنینی آن را تشخیص داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهلا فرشیدی، دبیر علمی هفتمین سمینار مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار داشت: این سمینار هر ساله با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته جهت ارائه تازه‌های ژنتیک و جدیدترین دستاورد‌های علمی در این زمینه برگزار می‌شود که امسال از محور‌های اصلی این کنگره اختلالات تکاملی و ناتوانی‌های ذهنی، اوتیسم بیماری‌های عصبی عضلانی و بیماری‌های متابولیسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بیماری اوتیسم نسبت به گذشته در جهان از جمله ایران شیوع بیشتر را داشته است، افزود: اوتیسم اصولا طیفی از بیماری‌ها با شدت مختلف بوده و میزان شیوع این بیماری یک در هشتاد یا یک در صد است. همچنین این بیماری به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود.
دبیر علمی هفتمین سمینار مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها ادامه داد: در دسته اول فقط فرد مبتلا به اوتیسم بوده و علائم اوتیسم را دارد، ولی در دسته دوم فرد علاوه بر بیماری اوتیسم در برخی اختلالات ژنتیک مثل سندروم ایکس شکننده علایم بالبنی مشابه اوتیسم هم وجود دارد که این بیماری‌ها (سندروم ایکس شکننده و...) با ازمایش ژنتیک قابل شناسایی هستند.
فرشیدی عنوان کرد: میزان اوتیسم در پسران ۴ برابر دختران بوده و آمار‌های ایران تقریبا با نرم جهانی این بیماری مشابه است البته آمار دقیقی در ایران وجود ندارد، ولی نشانه‌ها حکایت از شیوع بالای این بیماری دارد.
وی در مورد علائم بالینی این بیماری گفت: کودکان مبتلا به اوتیسم در بدو تولد طبیعی بوده و از یک سال به بعد و اوایل دو سالگی علائم بالینی در آن‌ها ظهور می‌یابد اختلال و مشکل در ارتباطات اجتماعی، اختلال در تکامل و رفتار از جمله نشانه‌های این بیماری است و در صورتی که مداخلات درمانی به موقع انجام گیرد و تشخیص زودهنگام باشد نتیجه بهتر درمانی را شاهد خواهیم بود.
هفتمین سمینار مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها ۷ و ۸ آذر ماه سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در این حوزه در سالن ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اوتیسم پسران شیوع بیماری مشاوره ژنتیک اوتیسم دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی قرار است برای پنجمین بار در دو سال اخیر به عنوان سرمربی سپاهان برابر پرسپولیس قرار بگیرد و این در حالی است که ژوزه مورایس تاکنون ۲ پیروزی مقابل پرسپولیس به دست آورده که هر دو در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بوده و البته یک شکست در جام حذفی و یک مساوی در لیگ برتر هم برابر پرسپولیس در کارنامه او ثبت شده است. 

فصل گذشته مورایس در جام حذفی ۴-۲ مغلوب پرسپولیس شد، اما در لیگ برتر یک مساوی مقابل این تیم به دست آورد و یک پیروزی هم در کارنامه‌اش ثبت شد. امسال هم مورایس بازی رفت را از یحیی گل‌محمدی برد و حالا باید مقابل دستیار سابق او قرار بگیرد. خیلی‌ها عقیده دارند این آخرین فرصت مورایس و سپاهان برای حفظ شانس قهرمانی در لیگ برتر است و اگر آن‌ها نتوانند پیروز شوند بعد از این بازی باید تمام توان و تمرکز خود را روی جام حذفی بگذارند.

جایی که خبری از پرسپولیس و استقلال نیست و تیم‌هایی، چون سپاهان، تراکتور و ملوان از شانس خوبی برای قهرمانی برخوردار هستند. کارنامه مورایس مقابل پرسپولیس در مجموع قابل قبول است، اما تقابل با این پرسپولیس، مقداری متفاوت‌تر از ۴ دیدار گذشته است چرا که سبک و سیاق یحیی گل‌محمدی و اوسمار دقیقاً همان عاملی است که می‌تواند تفکرات تاکتیکی این مرد پرتغالی را در برابر سرمربی برزیلی پرسپولیس خراب کند.

دیگر خبرها

  • آمار‌های مهم از نبرد پرسپولیس - سپاهان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس 
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم