Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید باور کردن این واقعیت که پنج نفر از خانم‌های خوش‌سلیقه و کدبانو که در تهران زندگی می‌کنند توانسته‌اند فقط و فقط با آشپزی در خانه خود در هر ماه، ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشند برای شمایی که سرتان در حساب ‌و کتاب است کمی عجیب باشد. اما در شرایط فعلی که بعضی ناامید شده‌اند و زانوی غم بغل کرده‌اند، مادرانی هم هستند که به خاطر خانواده خود می‌جنگند و با هنر خود غوغا می‌کنند! اما چطور؟ با کمک یک استارت آپ!

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام مامان‌پز، جادویی در کار نیست! این خانم‌های خانه‌دار با استفاده از تبلت و گوشی تلفن‌همراه و از طریق یک اپلیکیشن مخصوص هر روز سفارش‌های خود را دریافت می‌کنند و آستین همت را بالا زده و در آشپزخانه به هنرنمایی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مامان‌پز فقط یک پلت‌فرم نیست!
وقتی‌که صحبت از کسب درآمد با اپلیکیشن تلفن‌همراه یا سرویس‌های اینترنتی می‌شود شاید فکر کنید که باید همه کارها پشت رایانه اتفاق بیفتد و چاشنی آن سر و صدای صفحه‌ کلید باشد؛ اما مامان‌پز این‌گونه نیست!

برخلاف دیگر پلت‌فرم‌ها که فقط واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده هستند و مسئولیتی در زمینه کیفیت محصولات یا خدمات تبادل شده بر عهده ندارند، مامان‌پز به تمامی مراحل کار از جمله خرید مواد اولیه برای تهیه غذا، بهداشت آشپزخانه و محلی که خانم­‌های خانه­‌دار در آن به تهیه غذا می­‌پردازند، بسته­‌بندی موادغذایی و ارسال غذا نظارت دارد.

سلامتی و بهداشت، نقطه قوت مامان‌پز
ازآنجایی‌ که غذا مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است، تمامی خانم­‌های خانه‌­داری  که در وب­‌سایت مامان­‌پز فعال هستند باید کارت بهداشت بگیرند و برای اطمینان از بهداشتی بودن محیط آشپزخانه و وسایل و مواداولیه‌ای که استفاده می‌شود، به‌صورت سرزده محیط کاری آنها مورد بازدید قرار می­‌گیرد.
 از این گذشته، پیش از آغاز همکاری دوره‌های کوتاهی برای همه مامان‌های تازه‌ وارد برگزار شده و در این دوره کلیه استانداردها و شیوه همکاری برای خانم‌­های خانه­‌دار شرح داده می‌­شود.

وب‌سایت مامان‌پز، نمونه‌ای موفق در ایجاد و گسترش کسب‌وکارهای خانگی

در حال حاضر بیش از ۴۵۰ نفر خانم خانه­‌دار در وب­‌سایت مامان‌پز مشغول به فعالیت هستند و این تعداد در حال افزایش است.

مامان‌پز، اولین در نوع خود در جهان
جالب است بدانید که مامان‌پز نخستین استارتاپ با چنین مدل کسب‌وکاری (بیزینس مدل) در جهان است که توانسته به ‌خوبی حلقه واسط بین متقاضیان غذای با کیفیت خانگی و خانم‌­های خانه­‌داری باشد که می‌خواهند از آشپزی و آشپزخانه‌ای که هر روز با آن سروکار دارند کسب درآمد کنند.

جامعه‌ای بهتر با حمایت درست از مادران شاغل
اقتصاددان‌ها می‌گویند یکی از پارامترهای توسعه در هر جامعه‌ای، نرخ رو به فزونی کار کردن زنان در آن جامعه است. وب­‌سایت مامان‌پز جزو معدود کسب‌وکارهایی است که تمامی تامین‌کنندگان آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. مهم‌تر از همه اینکه خانم‌هایی که در این کسب‌وکار نوپا مشغول به کار هستند، به‌خوبی می‌توانند زمان خود را مدیریت کرده و در کنار خانواده و فرزندان خود، شرایط اقتصادی به‌مراتب بهتری را برای عزیزان خود رقم بزنند و علاوه بر مسائل اقتصادی، احساس مفید بودن برای جامعه و در نتیجه آن رضایت و خوشحالی بیشتری دارند. به همین خاطر باید فضای کاری مامان‌پز را نه ‌تنها دوستدار خانواده بدانیم، بلکه این فعالیت‌ها می‌تواند جامعه‌ای بهتر را برای همه ما رقم بزند.

مشتریان اصلی مامان پز، شرکت­‌ها هستند
جالب است بدانید که بیش از ۸۶ درصد مشتریان استارتاپ مامان‌پز را شرکت‌ها، سازمان­‌ها و ارگان­‌های دولتی شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند؛ شرکت‌هایی که ترجیح می‌دهند به‌جای بستن قرارداد با کترینگ‌های سطح شهر  با دست‌پخت‌های اصیل و خانگی که در مامان‌پز یافت می‌شود همراه شوند و به ‌این‌ ترتیب بر رضایت شغلی کارکنان خود بیفزایند.

برای مشاهده وب‌سایت مامان‌پز کلیک کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارتاپ زنان خانه دار مامان پز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی

«کرایی مرغ» یک غذای خوشمره پاکستانی است که مزه و بوی بی‌نظیری دارد و هواداران بی‌شماری را مجذوب خود کرده است.

شاید از آن دسته افرادی باشید که به سختی طعم‌های جدید را امتحان می‌کنند، اما این قول را به شما می‌دهیم که از مزه و بوی این غذا بی نهایت راضی خواهید بود.

مواد لازم:

طرز تهیه:

در قدم اول پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

گوجه فرنگی‌ها را هم بعد از شست و شو ۵ دقیقه در آب جوش قرار بدهید و بعد در آب سرد بگذارید تا به راحتی پوست آن کنده بشود. نیازی به پوست گوجه فرنگی نداریم! بعد از انجام این کار گوجه فرنگی‌های بدون پوست را پوره کنید. از گوشتکوب برقی یا مخلوط کن یا حتی رنده دستی می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

پیاز‌های نگینی شده را در مقداری روغن تفت بدهید و وقتی رنگ آن‌ها طلایی شد تکه‌های مرغ را داخل تابه بگذارید. با صبر و حوصله مرغ‌ها را سرخ کنید. باید تمام اطراف آن‌ها به خوبی سرخ شده و طلایی بشود. حالا وقت جشنواره عطر است! نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، پودر کاری و تخم گشنیز را اضافه کنید و تفت بدهید تا بوی آن‌ها آشپزخانه شما را تسخیر کند!

در این قسمت باید آب را به مواد اضافه کنید ۲ استکان آب جوش را داخل تابه بریزید و در آن را بگذارید. اجازه بدهید مواد در کنار همدیگر با آرامش و شعله حرارت ملایم بپزند و شما هم یک تابه دیگر بردارید و در آن روغن بریزید تا داغ بشود و سیر را بعد از پوست گرفتن له کنید و به همراه زنجبیل رنده شده در آن تفت بدهید. وقتی به مرحله سرخ شدن رسیدند رب گوجه فرنگی را به آن‌ها اضافه کنید و تفت بدهید تا هم از خامی دربیاید و هم رنگ باز کند. حالا نوبت به پوره گوجه فرنگی می‌رسد. پوره را تا مرحله‌ای که آب آن کاملا کشیده شود و بافت آن هم سرخ شود و تغییر رنگ بدهد سرخ کنید. در اینجا سس شما آماده است و بهتر است آن را به مرغ‌ها اضافه کنید تا یک ساعت دیگر این غذای خوشبو و خوشمزه پخته شود و تمام طعم‌ها در هم ترکیب شده و برای سرو آماده بشوند.

تکه‌های مرغ را به شکل دلخواهتان در ظرف موردنظر بچینید و نوش جان بفرمایید. این غذا با نان سرو می‌شود برای همین سس آن باید غلیظ باشد.

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس