Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:51:52 GMT

قطعه «مرا ببخش» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۳۲۶۰

قطعه «مرا ببخش» به آهنگسازی میدیا فرج نژاد منتشر شد

دریافت 10 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، قطعه‌ «مرا ببخش» به آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد و صدای ترکاش چهارشنبه ۳۰ آبان منتشر شد. در این قطعه که از سوی «آوای سوته دلان» منتشر شده علیرضا کلیایی شاعر و مهدی باقریان به عنوان تهیه کننده حضور دارند.

میدیا فرج‌نژاد درباره این قطعه گفت: «مرا ببخش» برای من تجربه جدید و چالش جذابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کار سعی کرده‌ام فرمت‌های مختلف تنظیم در موسیقی را که در دهه‌های مختلف و در نقاط مختلف دنیا مرسوم بوده است با موسیقی ایرانی تلفیق کنم. در واقع ارکستراسیونی که متعلق به موسیقی ما نیست، به خدمت موسیقی ایرانی درآمده و در نهایت هم آنچه شنیده می‌شود از حس و حال موسیقی ایرانی جدا نیست.

وی افزود: اگر احساس کنم تنظیم قطعه‌ای نیاز دارد که در آن به سمت موسیقی دهه هفتاد فرانسه بروم، یا اینکه نیاز باشد از موسیقی الکترونیک استفاده کنم حتما این کار را می‌کنم. یکی از تجربی‌ترین بخش‌های رزومه کاری‌ام همین همکاری با آقای ترکاش است. در این اثر آوازها و خط ملودی کاملا ایرانی است. در سازبندی ساز ایرانی داریم اما در تنظیم فرمت‌های خاصی را به کار بسته‌ام. در ژانربندی هم هیچ اصراری ندارم که این اثر موسیقی سنتی ایرانی باشد.

این آهنگساز موسیقی ایرانی در پایان درباره خواننده تازه‌ترین اثرش گفت:‌ خواننده این قطعه ترکاش است. به جرات می‌توانم بگویم که از نظر گستره صوتی، تکنیک و جنس صدا یکی از بهترین خوانندگانی است که تاکنون دیده‌ام. سواد موسیقی کافی دارد و موسیقی مقامی را می‌شناسد و آواز کلاسیک هم کار کرده است. هوش خوانندگی بالایی هم دارد البته بارها از خودم پرسیده‌ام که در چنین دوره‌ای خواننده‌ای مانند ترکاش که ابزار درستی دارد چرا شناخته شده نیست. این مسئله انگیزه‌ای شد که حتی الامکان فضای شنیده شدن بیشتر را برای این دست خواننده‌های توانا فراهم کنم. البته پیش تر هم با خوانندگان جوان و هم نسل کار کرده‌ام و همیشه دوست داشتم که برای آنها راهگشا باشم.

بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو، پدرام فریوسفی نوازنده ویلن و ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولنسل، پیمان توسلی نوازنده سازهای الکترونیک، تینا بخشی طراح لباس و گریم، فرشاد عظیمی مجری گریم، معین هاشمی‌نسب عکس، میلاد فاتحی طراح گرافیک دیگر عوامل اجرایی این قطعه را تشکیل می دهند. ضبط، میکس و مسترینگ این اثر در استودیو ۵۴ انجام شده است.

کد خبر 4464544 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تک آهنگ موسیقی ایرانی میدیا فرج نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!

حالا تقریبا ۱۶ سال از آن روزی که ترانه «تنهاترین عاشق» را بنام فریدون فروغی با صدای بلند گوش می‌دادیم، می‌گذرد که سر و کله خواننده اصلی این قطعه پیدا شده است!

به گزارش ایسنا، حکایت «سعید فلاح» حکایت آدم‌هایی است که استعدادشان را فریاد زده‌اند اما کسی نه آنها را دیده و نه شنیده است. شاید اگر در روی پاشنه درستش چرخیده بود او الان روی صحنه بود و مردم برای خرید بلیت کنسرتش صف می‌کشیدند اما روزگار برایش چیز دیگری خواست،‌ او الان کارمند بیمارستان است، خواننده نیست و تال همین چند روز پیش کسی حرفش را باور نمی‌کرد که او خواننده و ترانه‌سرای قطعه «تنهاترین عاشق» باشد.

او وقتی نوجوان بوده در میوه‌فروشی پدرش کار می‌کرده است و آنجا عاشق دختری می‌شود که هر روز از جلوی میوه‌فروشی رد می‌شده است. این عشق به هردلیلی ناکام و ناتمام می‌ماند و سعید وقتی سال ۱۳۸۷ به خدمت می‌رود به یاد آن عشق قدیمی ترانه‌ای می‌نویسد و آن را اجرا می‌کند.

قطعه «تنهاترین عاشق» به سرعت هیت می‌شود و از تاکسی و پاساژ و مجتمع تجاری سر در می‌آورد و این خواننده جوان نمی‌تواند به مخاطبانش ثابت کند که خواننده واقعی این قطعه اوست اما اپیزود جدید برنامه «صداتو» که از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود،‌ او را به همه مردم معرفی کرد.

در این ویدئو می‌توانی جزئیات ماجرا را بببینید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!