Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم فرارسیدن هفته وحدت را گرامی داشت و با اشاره به آیات و روایات مطرح شده در خصوص حفظ وحدت بین مسلمین بیان کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت دست به دست هم داده و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

وی یکی از راه های تحقق وحدت را احترام گذاشتن به مقدسات یکدیگر دانست و بیان کرد: باید شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر احترام گذاشته و بر مشترکات تکیه کنند تا وحدت محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید علمای اهل سنت و علمای شیعه اخبار را از یکدیگر سوال کنند نه از دشمن بیان کرد: باید علمای اهل سنت از علمای شیعه و علمای شیعه از علمای اهل سنت سوالات خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به کتاب «الفقه علی المذاهب الاربعه» نوشته 6 عالم اهل سنت بغدادی بیان کرد: در این کتاب آمده ازدواج با دختران شیعه صحیح نیست؛ از بغداد تا نجف راهی نیست چرا علمای اهل سنت به نجف نرفته و از علمای شیعه سوال نپرسیده‌اند؛ باید سوالات را مطرح کرد تا وحدت بیشتر محقق شود.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها که دم از حقوق بشر می زنند سلاح های بسیاری به عربستان سعودی می‌فروشند بیان کرد: عربستان در یمن زنان و کودکان بی گناه را به خاک و خون کشیده و بیمارستان ها را ویران می کنند و آنها فقط منافع خود را دنبال کرده و به فکر حقوق بشر نیستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق بشر زنان شیعه مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب