Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، انفجار انتحاری روز 3 شنبه شهر کابل در افغانستان منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان این کشور شد،‌  عملیات تروریستی که در ایام میلاد با برکت رسول خدا رخ داد و بار دیگر موجی از خشم و محکومیت را نسبت به اعمال وحشیانه تروریست‌ها و حامیان آنها بلند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای این حمله وحشیانه را محکوم و خواستار رسیدگی به آن شد.

"بسم الله الرحمن الرحیم"

به ملت بزرگ افغانستان

انا لله و انا الیه راجعون:

برادران و خواهران افغانستانی؛

در این ایام که می‌بایست همگی به برکت میلاد با سعادت خاتم الانبیا، حضرت محمد(ص)، شادکام باشیم حادثه تلخ تروریستی در کابل بار دیگر کاممان را تلخ ساخت. فاجعه آنجا سیاه‌تر می‌شود که مراسم جشن سرور میلاد فرخنده نبی‌اکرم، تبدیل به قتلگاه برادران مسلمان ما می‌شود.

آری، این حوادث خونین و غم‌بار در آن سرزمین زیبا و افسونگر بارها تکرار شده است، اما باید بگوییم: هر بار شنیدن خبری که حکایت از ریخته‌ شدن خون عزیزان افغانستانی ما دارد، جان ما را می‌کاهد.

بزرگ شدن چندین نسل از کودکان افغانستان با حس ترس و تشویش حاصل از خشونت تفرقه پراکنان، آن هم به اسم دین رحمت پیامبر مهربانی‌ها، حقیقتی است فراتر از هر همدردی اما چه گوییم که جز این نمی‌توانیم و در این جایگاه صرفا به یادآوری شعری از برادر افغانستانی خود، محمدکاظم کاظمی، اکتفا می‌کنیم:

سازی بزن که دیر زمانی است نغمه‌ها
در دستگاه ما و تو شیون درست شد
دستی بده که گرچه به دنیا امید نیست
شاید پلی برای رسیدن‌، درست شد

به امید آنکه روزی افغانستان بزرگ، عاری از دخالت بیگانگان و افراطیون در سایه‌سار دین رحمت سرای امنی برای مردم پاک سیرت خویش شود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

انتهای پیام/

واکنش‌ها به عملیات تروریستی کابل در افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله تروریستی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • گرامیداشت از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کابل
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی