Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه صبح امروز (چهارشنبه 30آبان) شورای مرکزی فراکسیون، تاثیرات و محدودیت‌های احتمالی توافق پاریس که ایران نیز به آن پیوسته، مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: توافق پاریس علیه تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن است و هدف اصلی آن قوت بخشیدن به واکنش جهانی نسبت به تهدیدات تغییر‌های آب و هوایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابش خاطرنشان ساخت: ایران و ۱۴۷ کشور از ۱۹۷ کشور عضو کنوانسیون توافق کرده اند تا افزایش دمای جهانی در این قرن را به زیر دو درجه سانتی‌گراد برسانند و ما هفته آینده در نشستی باحضور وزرای امورخارجه، نفت، صنعت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست عملکرد کشور در اجرای توافق را بررسی خواهیم کرد.

رییس فراکسیون محیط زیست همچنین به توقف توسعه مدارس طبیعت و نشست فراکسیون با بنیاد کودک و طبیعت و سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: شورای مرکزی فراکسیون کمیته‌ای را با مسئولیت آقای کوچکی نژاد نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس و نایب رییس فراکسیون محیط زیست مامور کرد تا در نشست با نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست، موانع توسعه این مدارس را شناسایی و رفع کنند.

در این نشست کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و نایب رییس فراکسیون محیط زیست هم بر ضرورت توسعه مدارس طبیعت تاکید کرد و گفت: باید از تعلق خاطر نهاد‌های مدنی در افزایش توجه کودکان و نوجوانان به مسایل مهم زیست محیطی کشور حداکثر بهره را برد.

در ادامه این نشست شریعت نژاد رییس کمیته خاک و عضو شورای مرکزی فراکسیون گزارش آخرین وضعیت لایحه حفاظت خاک، لایحه حفاظت از محیط بانان، و لایحه حمایت از حقوق حیوانات را ارائه کرد.

همچنین خانم فریده اولاد قباد عضو هیات رییسه فراکسیون و نماینده فراکسیون در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن ارائه گزارشی از نشست‌های کارگروه، به ضرورت اصلاح ماده ۸ قانون هوای پاک به عنوان درخواست کارگروه ملی آلودگی هوا اشاره کرد.

وی افزود: در تاریخ نهم مرداد سالجاری طرح دوفوریتی با امضای تعدادی از نمایندگان درخصوص ماده ۸ قانون هوای پاک و ناشی از توجه آن‌ها به مراکز اسقاط خودرو ارائه شد که متاسفانه تمامی خلا‌های قانونی این ماده را رفع نمی‌کند.

شورای مرکزی مقرر کرد تا آقای شریعت نژاد عضو شورای مرکزی فراکسیون پیشنهادات اصلاحی کارگروه ملی آلودگی هوا در خصوص ماده ۸ قانون هوای پاک را بررسی و آن را از طریق کمیسیون کشاورزی به جریان اندازد.

در این نشست همچنین گزارش اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص توقف طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در نشست آتی فراکسیون موانع اجرایی این طرح با دعوت از دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در ابتدای این نشست محمدرضا تابش گزارشی از اقدامات فراکسیون در خصوص نشست با دبیرشورایعالی امنیت ملی پیرامون پرونده قضایی فعالان محیط زیست، درخواست گزارش عملکرد از طرح تنفس جنگلها، قانون ایمنی زیستی، طرح احیای دریاچه ارومیه، صید بی رویه فانوس ماهیان و طرح اصلاح ساختار سازمان حفاظت محیط زیست را ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاههای بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد.هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشورهای عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 6096592

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی