Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@18:34:28 GMT

سازمان های مردم نهاد در ترویج نماز بکوشند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۵۹۷۹

سازمان های مردم نهاد در ترویج نماز بکوشند

مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: ترویج نماز راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است و سازمان های مردم نهاد در کنار فعالیت هایی که دارند در حوزه ترویج اقامه نماز تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید قریش موسوی» در پنجمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد که امروز (چهارشنبه ۳۰ آبان) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: اهمیت و جایگاه نماز برای همه روشن و مبرهن است و به منزله ستون و پرچم اسلام بوده و اولین فریضه الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان قزوین ادامه داد: همه می دانیم در جامعه آسیب های زیادی وجود دارد و بر اساس فرمایش رهبری یکی از موثرترین راه ها برای کاهش سیب های اجتماعی، ترویج نماز است و اقامه نماز وظیفه عمومی است.

 

وی تصریح کرد: چاره آسیب های اجتماعی را خداوند متعال در ترویج و توسعه نماز دانسته و اقامه نماز وظیفه دینی همه ما است و ما از شما سازمان های مردم نهاد  می خواهیم برای نماز فعالیت کنید و هر کدام از انجمن ها و سمن ها یک فرد را به عنوان رابط نماز داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: ما از همه استمداد می طلبیم در اقامه، ترویج و توسعه نماز تلاش کنند و سازمان های مردم نهاد در کنار فعالیتی که دارند، نماز را هم مورد توجه قرار دهند تا کارشان برکت داشته باشد.

 

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: هدف از این همایش تأکید بر حمایت دولت از سازمان های مردم نهاد است تا مطالبات و دیدگاه های این مجموعه ها در این جلسه بیان شود و فضایی برای هم افزایی و همدلی داشته باشیم تا بتوان از ظرفیت های سمن ها استفاده کرد.

 

«مریم بیدخام» عنوان کرد: سلامت اجتماعی هر جامعه در گرو مشارکت حداکثری آحاد جامعه است و سمن ها پیشگامان در کنترل آسیب های اجتماعی بودند و در این حوزه اقدامات خوبی داشتند چرا که دولت به تنهایی قادر به کنترل آسیب ها نبوده است.

 

وی اعلام کرد: در استان قزوین سمن های توانمندی تأسیس شده و سیاست دولت حمایت از سازمان ها مردم نهاد است و دستگاه های اجرایی باید سازمان های مردم نهاد را باور کرده و انها را رقیب خود ندانند بلکه همراه خود بدانند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به صدور مجوز سازمان های مردم نهاد توسط استانداری، فرمانداری، اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی توضیح داد: ۵۳ تشکل زیر نظر استانداری، ۳۶ تشکل زیر نظر فرمانداری، ۴۴ تشکل زیر نظر بهزیستی و ۷۰ تشکل هم زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان فعالیت دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: مطالبه جدی ما از سمن ها این است موارد قانونی را لحاظ کنند تا بتوانیم از ظرفیت ها آنها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

بیدخام یادآور شد: امور خیریه، حمایتی و نیازمندان، زنان سرپرست خانوار، آسیب های اجتماعی و مناطق حاشیه نشین، محیط زیست، میراث فرهنگی، امور زنان، عفاف و حجاب، حمایت از معلولان، امور فرهنگی و غیره از جمله حوزه های فعالیت سازمان های مردم نهاد است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارومیه حسن روحانی آذربایجان غربی وحدت بیرجند خراسان جنوبي ارزانی هفته وحدت کتاب هفته بسیج ترویج نماز سازمان های مردم نهاد آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آقای محمدرضا هراتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال گذشته در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار هشتصد کتابخانه، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی، به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته بیان کرد و گفت: کتابخانه‌ها از عضویت و امانت فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است افزود: در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: از این ۱۲ میلیون عضو فعال نزدیک به ۶۰ درصد کودکان و نوجوانان هستند که در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای مانند جشنواره‌ها و جایزه‌های داستان نویسی و قصه گویی، محافل ادبی، پویش‌های کتابخوانی و مسابقات تلویزیونی را برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته دانست و گفت: در کنار بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی، ۱۳۲ کتابخانه غیر مرکزی شامل ۵۸ کتابخانه شهری و ۷۴ کتابخانه روستایی است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح کتابخانه در روستا‌ها جشنواره‌هایی هم برای روستائیان و عشایر مانند جشنواره عشایر با طعم کتاب یا طرح حایی مانند مجموعه کوله کتاب ویژه مناطق صعب العبور را برگزار کردیم که با استقبال خوب مردم آن مناطق مواجه شد.

هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد افزود: ایران از لحاظ توسعه شبکه‌های کتابخانه‌ای دارای رتبه اول در میان کشور‌های منطقه و در جمع ۲۰ کشور برتر دنیا است.

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند