Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:10:06 GMT

نتیجه تلاش‌های دولت برای حل مشکل کارگران هفت تپه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۶۴۱۹

نتیجه تلاش‌های دولت برای حل مشکل کارگران هفت تپه

وزیر اقتصاد اعلام کرد که با صبحت‌های انجام شده با خریدار و مجموعه مدیریتی نیشکر هفت تپه قرار است که حقوق کارگران را پرداخت کنند و مشکلات کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به تغییرات انجام شده در تیم اقتصادی دولت، گفت: طراحی سیاست های اقتصادی در دولت اصلا به فرد متکی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک کار جمعی است که با ریاست رییس جمهوری موارد مطرح  و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره  وضعیت  بازار جدید ارزی اظهار کرد: خوشبختانه در مصوبه‌ای که در شورای عالی اقتصادی تصویب شده تسهیلات قابل توجهی در نظر گرفته شده تا بخش خصوصی آزادتر در بازار ورود کند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره حواشی واگذاری کارخانه نیشکر هفت تپه و اعتراضات کارگران آن، نیز گفت:این واگذاری ها شرایطی دارد و این مشکلاتی که پیش آمده خیلی ربطی به واگذاری ها ندارد، مسائلی هست که در فرایند توسعه طرح‌هایی که واگذار شده است گاهی مشکلاتی به وجود می‌آورد که مشکلات تبعاتی را به همراه دارد.

دژپسند در پاسخ به پرسشی در زمینه اقدامات دولت برای حل مشکل کارگران نیشکر هفت تپه، تاکید کرد: کارگران چون حقوق شان را نگرفته بودند، ناراحت بودند بنابراین با صبحت هایی که با خریدار و مجموعه مدیریتی فعلی شد قرار است که حقوق شان را پرداخت کنند و مشکلات کاهش پیدا کند.

وی درباره اینکه اگر اس وی پی به نتیجه نرسد، چه راهکاری برای دورزدن تحریم ها وجود دارد، گفت: چرا می گوییم به نتیجه نرسد؟ داریم تلاش می کنیم که ان‌شاءالله به نتیجه برسد. حتما راه‌های جایگزین طراحی شده و ما خود را متکی به یک راه حل نمی‌کنیم که اگر این راه حل بر فرض محال به نتیجه نرسد با مشکل روبه‌رو شویم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره حذف یارانه اقشار پردرآمدها، اظهار کرد: این بحث یارانه ان‌شاءالله در قالب بودجه و سیاست های سال آینده مورد بحث قرار می‌گیرد هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

دژپسند در پایان با اشاره به شکل گیری اتاق مدیریت ضدتحریم در وزارت اقتصاد، گفت: اتاق مدیریت ضدتحریم را مدتهاست شکل دادیم و در حال پایش اقدامات طرف خارجی و برخورد و مقابله با آن از سوی خودمان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ مقام‌های امنیتی مصر روز جمعه خبر دادند «ویلیام برنز» مدیر سیا به منظور برگزاری نشست‌هایی درباره آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی وارد قاهره شده است.

بیشتر بخوانید؛ بایدن: نتانیاهو در رابطه با غزه اشتباه می‌کند

مصر به همراه قطر رهبری تلاش‌ها برای میانجیگری بین حماس و رژیم صهیونیستی به منظور حصول آتش‌بس و تبادل اسرا را برعهده گرفته‌اند.

طبق گزارش رویترز، سیا به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره سفر برنز به قاهره پاسخ نداده است.

مصر که تلاش‌های جدیدی را برای حصول توافق بر سر غزه آغاز کرده است، همچنین به رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، منطقه‌ای که سرپناه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است، هشدار داده است.

میانجی‌ها می‌گویند منتظر پاسخ حماس به نسخه جدید پیشنهادی برای آتش‌بس هستند.

وبگاه القاهره الاخباریه نیز خبر داد مصر روز شنبه میزان هیأتی از حماس خواهد بود تا مذاکرات درباره آتش‌بس در غزه ادامه یابد.

مقاومت فلسطین تاکید کرده تنها با تحقق شروط خود که آتش‌بس کامل، خروج نظامیان اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به شمال غزه است، توافق را تایید می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229356 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود