Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: برای اینکه در کشور رویه مشترکی را خانه سمن ها یابند، در آینده نزدیک ابلاغیه مشترک جدیدی ارائه شود و خانه سمن ها در همه استان ها راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «کمال اکبری» در پنجمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد  استان که امروز (چهارشنبه ۳۰ آبان) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مهمترین راهکار برای رسیدن به توسعه متوازن و پایدار، جذب مشارکت های اجتماعی است و راهکار مناسب برای مشارکت اجتماعی، تقویت و توسعه سازمان های مردم نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار و متوازن در کشور و داشتن مشارکت اجتماعی خوب، فعال و پرثمر، نیازمند توانمندی لازم در بین پویش گران اجتماعی هستیم که اینها باید نسبت به مباحث گسترده از جمله حقوق خود و کشور آشنا بوده و بتوانند این موارد را برای انجام وظیفه به کار گیرند.

 

وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد خطاب به فعالان این حوزه عنوان کرد: اینکه شما پا به این عرصه گذاشته اید، جای تقدیر دارد و پذیرفتن مسئولیت برای انجام کار اجتماعی، کمک به نظام جمهوری اسلامی و حل معضلات از کارهایی است که شما انجام می دهید.

 

اکبری اعلام کرد: مهمترین رویکرد در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری ها تسهیل صدورپروانه و تمدید مجوز فعالیت ها است و برای این امر هم جلساتی را برگزار کرده ایم و به زودی سامانه متمرکزی برای فرایندهای تأسیس، نظارت و تمدید مستقر می شود.

 

وی توضیح داد: برای اینکه حوزه مشارکت اجتماعی را سامان دهیم، نیازمند قانون جامع و کاملی هستیم که لایحه پیشنهادی دولت با مشارکت نمایندگان سازمان های مردم نهاد تدوین شد و بعد از ویرایش های متعدد در کمسیسون سیاسی دولت در حال نهایی شدن است و انشالله به مجلس ارائه می شود.

 

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تأکید کرد: در خصوص خانه سمن ها هم برای اینکه در کشور رویه مشترکی را خانه سمن ها یابند به مدیران اجتماعی استان ها اعلام کرده ایم، مدتی را صبر کنند تا ابلاغیه مشترک جدید ارائه شود و در هفته آتی این ابلاغیه می رسد و خانه سمن ها در همه استان ها راه اندازی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در سطح کشور، استان ها و شهرستان ها به دنبال توسعه مشارکت بوده و به دنبال حذف و ابطال مجوزها نیستیم و رویکرد مثبتی داریم و بنای کار بر توسعه است ولی اگر نتوانیم اعمال نظارت دقیقی داشته باشیم خود شما (سازمان های مردم نهاد) بیشترین ضرر را می کنید و نظارت ما برای حفاظت از سازمان هایی است که به خوبی کار می کنند.

 

گفتنی است در این مراسم از تعدادی از سازمان های مردم نهاد فعال در استان تقدیر به عمل آمد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی وحدت ارزانی هفته وحدت ارومیه بیرجند ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هفته کتاب و کتابخوانی همایش برادری مشارکت های اجتماعی خانه سمن وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ خانم بختیار خلج مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آئین گفت: این مرکز ۵۱مین خانه بهداشت افتتاح شده در یکسال اخیر و درمجموع ۵۲۳ امین مرکز در استان است که با هدف ارتقاء سطح فرهنگ، بهداشت و ایمنی جامعه کارگری راه اندازی شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود