Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم آلاله های هفت ستاره پر کشیده کوی مسجد موسی بن جعفر به همت پایگاه حضرت معصومه (س) حوزه شهیده سمیه با حضور خانواده معظم شهیدان در سالن شهید رحمانی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یادمان نرود وقتی در ازدحام شهر در پی گمگشته ای بودیم و دنیا با تمام وسعتش برایمان تنگ شد و در کوران سختی ها گرفتار شدیم به زیارت شهدا برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یادمان نرود وقتی سرچهارراه های فراوان زندگی سرگردان شدیم و چون پرنده ای در قفس، بی تاب پرواز به سراغ شهدا برویم.

 

وقتی دلتنگ میشوی حضور در چنین مراسمی آنهم با حضور مادران و خواهرانی که داغ عزیزان خود را هنوز به دل دارند ،در اینجا از روحت و خودت و از تمام آن پاره پاره های چسبناک که نامش را «تعلق» گذاشته اند جدا می شوی، می چرخی که میهمان آسمان و آسمانیانی.

 

یادواره شهدا بهانه خوبی است برای تجدید خاطره با یارانمان؛ همان ها که با رفتنشان حیات مادی و معنوی را برآیمان به ارمغان آوردند.

 

امروز به افتخار قامت بلندانی که در برابر دشمنان قامت خم نکردند تا ایران و ایرانی به ذلت نکشیده شود مراسمی بر پا بود.

 

مراسم آلاله های هفت ستاره پر کشیده کوی مسجد موسی بن جعفر به همت پایگاه حضرت معصومه (س) حوزه شهیده سمیه با حضور خانواده معظم شهیدان در سالن شهید رحمانی برگزار شد.

 

 

 

در میان جمعیت چهره نورانی مادری جلب توجه می کرد جلو رفتیم و باب سخن با کلام پر مهر سلام گشودیم ، خود را مادر شهید معظم محمد رضا ترابیان معرفی کرد، شهید که روزگاری نامش بر دل منافقین در غرب کشور لرزه می انداخت.

 

شهید ترابیان از مردان گمنامی بود که قله های سر به فلک کشیده کردستان، بر رشادت و شجاعت آنان همواره گوتهی می دهد.

 

مادر شهید با صدای حزن آلود که با توجه به صدای همهمه سالن به سختی شنیده می شد از محمدرضایش برایم گفت، از 10 آبان سال 1339 که با آمدنش به محفل خانواده رونق خاصی بخشید و پدرش و مادرش به عشق پیامبر گرامی اسلام و فرزند غریبش سلطان خراسان نام زیبای محمد رضا را برای نو رسیده انتخاب کردند.

 

صدیقه صابری مادر شهید محمدرضا ترابیان گفت: شغل همسرم قناد بود و خودم هم برای تامین معاش خانواده در کنار خانه داری از طریق قالی بافی کمک میکردم.

 

مادر شهید در حالی که قطرات مروارید بر روی گونه هایش سرازیر بود ادامه داد: محمد رضا با بقیه فرزندانم متفاوت بود ، آرامش خاص ، شجاعت، سعه صدر خصوصیت ویژه دلبندم بود.

 

 

 

این مادر شهید تصریح کرد: محمدرضا در کنار تحصیل علاقه خاصی هم به ورزش فوتبال داشت و با شوخ طبعی و خنده ای که همواره بر لبان او نقش می بست همسن و سالان خود را دور خود جمع میکرد و رهبری تیم را بعهده داشت.

 

وی ادامه داد: محمدرضا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری سپاه بعنوان پاسدار ذخیره در کنار رزمندگان سپاه بیجار حضور فعال داشت و بالاخره با جلب رضایت ما در سال 61 هنگامی که در پایه چهارم دبیرستان در رشته خدمات بازرگانی تحصیل می کرد درس را نیمه تمام رها کرد و رسما فعالیت خود را در سپاه آغاز نمود و بعنوان پاسدار رسمی منطقه عملیاتی سقز که جولانگاه گروهک های ضد انقلاب و اشرار مسلح تبدیل شده بود اعزام شد .

 

مادر شهید ترابیان از خدمت بی منت فرزندش برایم گفت از وفاداریش به امام (ره) و اینکه هر چه داشت در راه خدا تقدیم می کرد ، از وصیت نامه شهیدش و جمله جیگر سوزش خطاب به مادرش که نوشته بود مادرجان حلالم کن ، زیرا تمام زحمت های من در دوران زندگی بر دوش شما بوده است.

 

در حالی که صدای دلنشین صوت قرآن توسط قاری قرآن در سالن طنین انداز شد ، مادر شهید معظم ترابیان گفت: فرزندم ، ستاره آسمان زندگیم در تاریخ 13 فروردین سال 63 در مصاف با ضد انقلاب در سن 22 سالگی شربت شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه اش دست یافت.

 

از مادر شهید ترابیان با گفتم التماس دعا شدم و با شنیدن صدای سرود ملی ، سرودی نشان از عظمت پایه های انقلاب اسلامی در سراسر گیتی است از جا قیام کردیم و با دستان بر سینه وفادری خود را به آرمان های نظام ابراز داشتیم.

 

 

 

قرائت شعری زیبا با صدای حزن آلود شاعره توانیی بسیجی طاهره تختی که دیدار با مقام معظم رهبری را در کارنامه فرهنگی خود ثبت کرده دل هر شنوده ای را به خود جلب میکرد.

 

بعد از قرائت شعر حجت الاسلام ذبیح الله میرزایی از اساتید حوزه علمیه امام صادق (ع) با حضور در جایگاه با تبریک هفته بسیج و تقارن آن با هفته وحدت اظهار داشت: محفل شهدا بهترین مکان برای انتخاب مسیر برای در امان ماندن از آسیب های گذر برای رسیدن به مقصد الهی است.

 

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا و جاری و ساری شدن نام شهیدان بر لب و دل موجب نزدیکی انسان به خداوند متعال می گردد.

 

استاد حوزه علمیه امام صادق بیجار با بیان اینکه شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند، افزود: شهدا با منزلتی که نزد خداوند متعال دارند هیچ احتیاجی به برگزاری این مراسم ها ندارند این ما هستیم که برای پیدا کردن مسیر و دوری از گزند آسیب ها احتیاج به برگزاری یادواره شهدا داریم.

 

 

به گفته میرزایی هدف فلسفی تشکیل بسیج مستتضعفین ایمان به خدا و شناخت امر و نهی است و بسیجیان برای اینکه اوامر خدا بر روی زمین نماند کمر همت بسته اند.

 

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به سخن امام (ره) که فرمودند من همواره به اخلاص و صفای بسیجیا غبطه می خورم، بیان داشت: در دنیای کنونی حب دنیا و دوست داشتن های زودگذر اخلاص و صفا را در وجود برخی افراد کشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه ریشه حجاب در خون شهیدان است، اعلام کرد: برخی افراد خواسته یا ناخواسته با بی حجابی و بی عفتی خنجر به معارف دین و پهلوی دشمنان می زنند.

 

استاد حوزه علمیه امام صادق بیجار خاطر نشان کرد: هفته بسیج بهترین فرصت برای شناخت خوبی ها و زدودن بدی ها و نهادینه کردن تفکر بسیجی در جامعه است.

 

مرثیه سرایی و تجلیل از خانواده معظم شهدای دیگر برنامه های اجرا شده دراین مراسم معنوی بود.

 


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی که با حضور فرماندهان و مسئولان در سینما قدس منطقه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سر افراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بررسی شخصیت فردی شهید قرنی، موضوع مهم برای الگوپردازی در جامعه به حساب می‌آید، گفت: ویژگی‌های ممتاز آن شهید گرانقدر، امروز برای گره گشایی بسیاری از مشکلات کارگشا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عدیده با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سپهبد محمد ولی قرنی مهمترین ویژگی این شهید را  علاوه بر مقاومت، داشتن بصیرت انقلابی بود دانست و افزود: شهید سپهبد محمد ولی قرنی انسان توانمند، آینده نگر بود که ارتش را بعد انقلاب اسلامی سر و سامان داده و از انحلال ارتش جلوگیری کرد و حضرت امام (ره) نیز از ایشان حمایت کردند.

وی با اشاره به نقش ارزشمند شهید قرنی در ارتش گفت: شهید قرنی از به تاراج رفتن تجهیزات پیشرفته ارتش جلوگیری کرد که آثار همین اقدام مهم وی در دوران دفاع مقدس متبلور شد و ارتش توانست با اتکا به نیروی انسانی مومن و توانمند و تجهیزات پیشرفته جلوی دشمنان بعثی و ایادی استکبار ایستادگی کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، داشتن صداقت، مبارزه با تجزیه طلبی، پاکسازی ارتش از مستشاران خارجی را از دیگر اقدامات و خصوصیات مهم شهید قرنی برشمرد و خاطرنشان کرد: امثال قرنی‌ها باید شهید می‌شدند تا با شهادت به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند