Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:37:34 GMT

پای کریمه به تجارت با چین باز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۷۶۰

پای کریمه به تجارت با چین باز شد

مسکو - ایرنا - رئیس بخش سازمان منطقه ای کسب و کارهای کوچک و متوسط «نووایا فارماتسیا» کریمه اظهار داشت که تجارت این منطقه با چین آغاز شده و برای تسهیل شرایط، دفتر نمایندگی در چین گشایش یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آندری نیوکریتی» دراین باره به خبرگزاری ریانووستی گفته است، هیاتی از کریمه در همین رابطه به چین سفر کرد و با استقبال بسیار گرم طرف مقابل روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نمایندگان ما(کریمه)، موقعیت تجاری کریمه و پتانسیل های بالای اقتصادی این منطقه را برای طرف چینی شرح دادند ضمن اینکه با نمایندگان زیادی از مناطق و استان های مختلف چین دیدار کردند.
نیوکریتی با بیان اینکه طرفین به خوبی شرایط را درک می کنند و از پتانسیل های هم مطلع هستند، یادآور شد: برقراری ارتباط در بالاترین سطح در تمامی حوزه ها و گرایش ها از جمله فناوری اطلاعات، معماری، محصولات خوراکی و لجستیک از جمله اهداف هیات کریمه در سفر به چین بوده است.
گفتنی است، اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.
مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.
با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.
از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می کنند وضع کرده اند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.
اوکراین از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخواند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تا امروز در تمامی مصاحبه ها گفته است که مسکو در خصوص بازپس دادن کریمه با هیچ کسی مذاکره نمی کند.
بنابراین باز شدن پای تجار وبازرگانان کریمه به چین و گسترش همکاری چینی ها با این منطقه که روسیه آن را جزئی ازخاک خود می داند، برای غربی ها پیام روشنی در خصوص گسترش همکاری چین و روسیه برخلاف خواسته آنان حتی در کریمه دارد.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه چين كريمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه پس از احضار سفیران انگلیس و فرانسه: پاسخ ما در اوکراین و فراتر از آن خواهد بود ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۵۴

 اظهارات اخیر مقامات لندن و پاریس درباره دور تازه حمایت تسلیحاتی و نیروی نظامی از کی‌یف واکنش مسکو را در پی داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفیران انگلیس و فرانسه به این وزارتخانه احضار شدند.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود در حمایت از کی‌یف تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند. ‌هم‌زمان دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس نیز در جریان سفر به کی‌یف از آمادگی کشورش برای ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین خبر داد و سخنانی مبنی بر اینکه کی‌یف حق استفاده از این سلاح‌ها در حمله به روسیه را دارد،‌ مطرح کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی، پیر لوی سفیر فرانسه در مسکو که دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه به وزارت خارجه روسیه احضار شده بود،‌حدود ۴۰ دقیقه بعد از ورود به ساختمان این وزارتخانه، از این مکان خارج شد و از گفت و گو با خبرنگاران خودداری کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در این پیوند اعلام کرد: اظهارات مکرون در مورد امکان اعزام نیروهای فرانسوی و ناتو به اوکراین به طرز قابل توجهی بدون تفکر بیان شده و غیر مسئولانه است.

بنا بر گزارش دیگر این رسانه روس، در جریان احضار نایجل کیسی سفیر انگلیس، وزارت امور خارجه روسیه اعتراض شدید خود را به سخنان دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس درباره حق کی‌یف برای ضربه‌زدن به روسیه با سلاح‌های انگلیسی را اعلام کرد.
بنا بر این گزارش، در این جلسه احضار به سفیر انگلیس در مسکو هشدار داده شد که پاسخ به حملات اوکراین با استفاده از تسلیحات انگلیسی در خاک روسیه می‌تواند هرگونه تاسیسات و تجهیزات نظامی انگلیس در خاک اوکراین و فراتر از آن باشد.

وزارت امور خارجه روسیه در جریان این احضار به سفیر انگلیس یادآور شد: حمله خصمانه کامرون با تضمین های لندن مبنی بر عدم استفاده از موشک های کروز دوربرد منتقل شده به کی‌یف برای حمله به روسیه در تناقض است، بنا بر این،‌ انگلیس عملاً خود را به عنوان یک طرف درگیری در اوکراین به رسمیت شناخت.

بنا بر این گزارش،‌ در جریان این احضار به سفیر انگلیس گفته شد که سخنان کامرون حاکی از تشدید شدید تنش و تایید مشارکت فزاینده لندن در عملیات نظامی در کی‌یف است.

بر این اساس، از کیسی خواسته شد تا در مورد پیامدهای فاجعه بار اجتناب ناپذیر چنین اقدامات خصمانه فکر کند و همچنین به شکل قاطع و صریح، اظهارات تحریک آمیز و جنگ طلبانه وزیر خارجه انگلیس را رد کند. 

نخست‌وزیر اوکراین: یک گام تا دعوت شدن به ناتو فاصله داریم ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۵۳

نخست‌وزیر اوکراین دو هفته بعد از تصویب کمک‌های جدید اما به تاخیر افتاده آمریکا برای کشورش در مصاحبه‌ای گفت کی‌یف تنها یک گام تا دعوت شدن به ائتلاف ناتو فاصله دارد.

 «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه «سی.بی.سی نیوز» گفت: «ارتش کشور ما اکنون طبق استانداردهای ناتو کار می‌کند. ما همه اصلاحات لازم را اجرا کردیم و حالا یک گام تا دعوت از ما به ناتو باقی مانده است.»

او ادامه داد، اوکراین که در سپتامبر ۲۰۲۲ برای عضو شدن در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی درخواست داد، انتظار دارد در اجلاس بعدی این ائتلاف که ماه ژوئیه امسال در واشنگتن برگزار خواهد شد پاسخ درخواست خود را دریافت کند.

شمیهال همچنین از اعزام سربازان غربی به اوکراین که اقدامی تحریک‌آمیز و تشدیدکننده جنگ است حمایت کرده و مدعی شد: «اعزام نیروهای تقویتی مطمئناً به عقب راندن روس‌ها کمک خواهد کرد اما فعلا اوکراین از متحدانش تجهیزات نظامی درخواست دارد و اگر زمانش برسد ما کاملا قدردان اعزام این نیروها خواهیم بود و خوشحال خواهیم شد.»

مدودف: به مداخله نظامی غرب در جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۵۲

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

 «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد شد خارج از خاک اوکراین به آن پاسخ بدهد.

روسیه از ابتدای جنگ اوکراین نسبت به عرضه تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داده و گفته است که هرگونه محموله تسلیحاتی غرب هدف مشروع حملات مسکو خواهد بود.

موضوع اعزام نظامیان اروپایی به اوکراین برای مشارکت درجنگ، مدتی پیش در کنفرانسی درباره اوکراین در پاریس و از سوی «امانوئل ماکرون» رییس جمهور این کشور مطرح شد. اگرچه، بیشتر رهبران کشورهای ناتوهرگونه تصمیم برای اعزام نظامیان به اوکراین را رد کرده و آن را در بر دارنده تهدید گسترش جنگ تلقی کردند. با این حال اخباری از اعزام اولین گروه از نظامیان فرانسوی به اوکراین و استقرار آنها منتشر شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که مدودف در پستی در کانال تلگرامی خود نوشت: شاهد تنزل کلی طبقه حاکم در غرب هستیم. این طبقه واقعا نمی‌خواهد ربط چیزهای ابتدایی را بفهمد. اعزام نظامیان شما به قلمرو اوکراین متضمن ورود مستقیم به این جنگ خواهد شد که ما مجبور خواهیم شد در جایی خارج از قلمرو اوکراین به آن پاسخ بدهیم.

سوئیس از پاپ برای شرکت در کنفرانس صلح اوکراین دعوت کرد ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۵۰

رئیس جمهور سوئیس با بیان اینکه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را برای شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در ژوئن ۲۰۲۴ دعوت کرده است، گفت، واتیکان هم درباره این کنفرانس نظر مثبتی دارد.

«ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس در مصاحبه‌ای با روزنامه بلیک گفت: «ما واتیکان را دعوت کرده‌ایم. حضور واتیکان در کنفرانس صلح اوکراین خیلی مثبت است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که چین به همراه برزیل و آفریقای جنوبی به عنوان شرکای روسیه در بریکس در این کنفرانس که درباره برقراری صلح در اوکراین است، شرکت کنند.

رئیس جمهوری سوئیس در پاسخ به اینکه آیا این کشورها حضور در این کنفرانس را تایید کرده‌اند یا خیر، گفت: «ما در روزهای گذشته دعوت نامه‌های خود را به این کشورها برای حضور در کنفرانس ارسال کرده‌ایم. امیدوارم که بازخورد خوبی داشته باشد.»

سوئیس قرار است ۱۵ و ۱۶ ژوئن سال جاری میلادی میزبان کنفرانس صلح اوکراین باشد.

این رویداد قرار است با حضور ۱۶۰ هیات از سراسر جهان برگزار شود.

روسیه در لیست مدعوین نیست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که این کنفرانس صلح نتیجه‌محور نیست چون بدون حضور روسیه مذاکراتی موثر درباره اوکراین انجام نخواهد شد و غیرممکن است.

تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۴

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز (دوشنبه) با فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور و در پاسخ به اظهارات تهدیدآمیز غرب به ویژه پاریس، اقدام به برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی می‌کند.

 تارنمای رسانه روسی «اسپوتنیک» امروز با انتشار این خبر افزود: این رزمایش توسط یگان های موشکی منطقه نظامی جنوب روسیه در پاسخ به «تهدیدهای تحریک آمیز کشورهای غربی علیه مسکو» برگزار می شود.

این گزارش می افزاید: ستاد کل نیروهای مسلح روسیه خود را برای رزمایش استفاده از سلاح های اتمی «غیر راهبردی» آماده می‌کند.

لازم به یادآوری است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه طی هفته های اخیر با اتخاذ مواضع تند علیه کرملین، کاربرد سلاح اتمی علیه روسیه را در صورت شکسته شدن خطوط جبهه در اوکراین توسط قوای روس، مطرح کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که رزمایش‌های آتی شامل یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوبی از جمله نیروهای هوانوردی و همچنین نیروی دریایی است که براساس دستور ولادیمیر پوتین، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این رزمایش از سوی وزارت دفاع روسیه، افزایش آمادگی نیروهای اتمی غیر راهبردی این کشور در انجام ماموریت های رزمی اعلام شده است.

در این ارتباط وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است: حفظ آمادگی کارکان و تجهزات یگان ها جهت استفاده رزمی از تسلیحات اتمی غیر راهبردی به منظور پاسخگویی و تضمین بی‌قید و شرط تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدات «تک تک» مقام های غربی علیه مسکو، از اهداف اصلی برگزاری این رزمایش است.

درهمین حال خبرگزاری رویترز نیز ضمن پوشش این خبر نوشت: بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این کشور به دلیل تهدیداتی که از سوی مقام های غربی (علیه مسکو) مطرح شده است، روز دوشنبه (امروز) رزمایشی که شامل تمرین با تسلیحات تاکتیکی اتمی می شود، برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، رزمایش روسیه شامل تمرین در ارسال و مهیا ساختن جهت به کاربردن تسلیحات اتمی غیر راهبردی خواهد بود.

استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین

نشریه نیوزویک در گزارشی به ارزیابی وضعیت نیروهای روسیه و اوکراین در منطقه دونتسک پرداخت و نوشت: در حالی که مسکو از تصرف یک روستای دیگر در منطقه دونتسک خبر می‌دهد ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو ۲۵ هزار سرباز خود را در اطراف شهر استراتژیک چاسیو یار (Chasiv Yar) مستقر کرده است.

 در گزارش نیوزویک آمده است: چاسیو یار یک شهر کلیدی در غرب باخموت است که موسسه مطالعات جنگ ایالات متحده آن را به عنوان یک «شهر قلعه» توصیف کرده و هشدار داده است که تصرف چاسیو یار از سوی روسیه به نیروهای روسی کمک می‌کند تا به سایر شهرهای بزرگ دونتسک حمله کنند.

بر اساس گزارش نیوزویک، سرهنگ الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ماه گذشته اعلام کرده بود که مسکو در تلاش است تا دفاع اوکراین را در غرب باخموت در هم بشکند، کنترل شهر چاسیو یار را در دست بگیرد و شرایط را برای پیشروی بیشتر نیروهایش به سمت شهر کراماتورسک که در شمال غربی منطقه دونتسک قرار دارد، ایجاد کند.

به نوشته نیوزویک، نیروهای روسیه طی روزهای گذشته بر شهرهای بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

سناتور جمهوری‌خواه حمایت بایدن از اوکراین را محکوم کرد

 «سناتور رند پال» در اظهاراتی حمایت مالی از اوکراین را توسط دولت «جو بایدن» و با پشتیبانی «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس سنا محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، رند پال در این مصاحبه ضمن محکوم کردن بایدن و مک کانل گفت: دلیل اصلی من برای مخالفت با ارسال پول به اوکراین این است که ما هیچ پولی نداریم. پول را باید قرض کرد. در واقع ما یک تریلیون دلار به چین بدهکار هستیم و آنها یک تریلیون دلار از بدهی ما را خریدند. ما باید از چین پول قرض کنیم تا آن را به اوکراین بدهیم.

پال همچنین در این مصاحبه گفت که مک‌کانل و دولت بایدن به اوکراینی‌ها گفته‌اند که مهم نیست چه می شود، اما آنها در نهایت به ناتو می پیوندند.

این سناتور خاطرنشان کرد: در حالیکه این تنها موضوعی است که می توان از آن برای آوردن اوکراین به پای میز مذاکره استفاده کرد.

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد.

 خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه "ایل مساجرو" (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به جنگ اوکراین برای مذاکره با ولادیمیر پوتین بیشتر تلاش کند.

به نوشته رویترز، کروستو در ادامه این مصاحبه گفت که غرب به اشتباه نفوذ اقتصادی خود را در جهان دست بالا گرفته و باور داشت که تحریم‌ هایش می‌تواند تهاجم روسیه را متوقف کند.

کروستو گفت: تنها راه حل این بحران مشارکت دادن همه طرف هاست تا ابتدا آتش بس و سپس صلح حاصل شود.

وزیر دفاع ایتالیا در پاسخ به مصاحبه کننده که پوتین را نسبت به مذاکره بی میل می دانست، گفت: این دلیل خوبی است تا بیشتر تلاش کنیم. ما نباید استفاده از مسیر احتمالی دیپلماسی را هر چقدر هم که بعید باشد کنار بگذاریم.

با این حال، کروستو از تصمیم ایتالیا برای ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین دفاع و هدف از آن را کسب "زمان و شرایط دستیابی آتش بس و صلح" عنوان کرد.

کروستو در ادامه این گفت و گو گفت که اشغال کی یف، پایتخت اوکراین، به دست نیروهای روس، "ناگزیر به درگیری با کشورهای دیگر که تانک های روس را در مرزهای خود نمی پذیرند" منجر می شود.

این وزیر ایتالیایی افزود که ضد حمله تابستان پارسال اوکراین با توجه به برتری نظامی روسیه اشتباه بوده است.

کروستو گفت:"شخصاً به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هشدار داده بودم که این عملیات محکوم به شکست است، اما حرف مرا گوش نکردند."

 

 

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو