Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:32:35 GMT

پای کریمه به تجارت با چین باز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۷۶۰

پای کریمه به تجارت با چین باز شد

مسکو - ایرنا - رئیس بخش سازمان منطقه ای کسب و کارهای کوچک و متوسط «نووایا فارماتسیا» کریمه اظهار داشت که تجارت این منطقه با چین آغاز شده و برای تسهیل شرایط، دفتر نمایندگی در چین گشایش یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آندری نیوکریتی» دراین باره به خبرگزاری ریانووستی گفته است، هیاتی از کریمه در همین رابطه به چین سفر کرد و با استقبال بسیار گرم طرف مقابل روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نمایندگان ما(کریمه)، موقعیت تجاری کریمه و پتانسیل های بالای اقتصادی این منطقه را برای طرف چینی شرح دادند ضمن اینکه با نمایندگان زیادی از مناطق و استان های مختلف چین دیدار کردند.
نیوکریتی با بیان اینکه طرفین به خوبی شرایط را درک می کنند و از پتانسیل های هم مطلع هستند، یادآور شد: برقراری ارتباط در بالاترین سطح در تمامی حوزه ها و گرایش ها از جمله فناوری اطلاعات، معماری، محصولات خوراکی و لجستیک از جمله اهداف هیات کریمه در سفر به چین بوده است.
گفتنی است، اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.
مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.
با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.
از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می کنند وضع کرده اند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.
اوکراین از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخواند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تا امروز در تمامی مصاحبه ها گفته است که مسکو در خصوص بازپس دادن کریمه با هیچ کسی مذاکره نمی کند.
بنابراین باز شدن پای تجار وبازرگانان کریمه به چین و گسترش همکاری چینی ها با این منطقه که روسیه آن را جزئی ازخاک خود می داند، برای غربی ها پیام روشنی در خصوص گسترش همکاری چین و روسیه برخلاف خواسته آنان حتی در کریمه دارد.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه چين كريمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه