Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، در دیدار آقای محمد اسلامی، وزیر راه و ترابری کشورمان با همتای روسی خود در مسکو، تولید واگن های مسافری-باری، لوکوموتیو و چند طرح مشترک دیگر میان روسیه و ایران در دستور کار قرار گرفت.

 

وزیر راه و ترابری ایران جناب آقای اسلامی در مصاحبه با اسپوتنیک پس از دیدار با همتایان روسی خود خبر از کلید خوردن پروژه های ریلی و حمل و نقل جدید میان ایران و روسیه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جناب اقای محمد اسلامی در این خصوص به اسپوتنیک گفت: "پروژه دیگر که ایران با روسیه در آن با یکدیگر همکاری دارند: پروژه برقی کردن راه آهن سرخس به بندر عباس است و دو خطه کردن سرخس به بافق است، از بافق به بندر عباس این پروژه دو خطه است و برنامه ان در دستور کار قراردارد.

 

مذاکرات مقدماتی برای برقی کردن با طرف روس انجام شده است و من خوشبین هستم که با توجه به تجربه مثبتی که در قرارداد اینچه برون گرمسار داشته ایم، این پروژه نیز کلید بخورد. مسئله دوم بحث توسعه ناوگان ریلی است که آن هم بحث مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است. واگن هایی که توسط شرکت های ایرانی خریداری شده است و واگن هایی که مسافری و باری که در دستور کار است که مذاکرات اولیه ان صورت گرفته ا و می رود تا به قرار داد تبدیل شود. تولید مشترک واگن های مسافری-باری، لوکوموتیو در دست مذاکره است و ما امیدواریم که این موارد به سرعت انجام شود تا ما هم در بحث زیر بنایی و روبنایی و در بحث های تکمیلی برای بهره برداری شامل سامانه های حمل و نقل بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم".

 

گفتنی است، وزیر راه و ترابری ایران به دعوت همتای روسی خود وزیر حمل و نقل روسیه طی سفری چند روزه به همراه هیئتی به مسکو سفر نموده اند تا به گفتگو در زمینه انجام پروژه های ریلی و ترابری میان دو کشور و راه های توسعه کوریدور شمال جنوب بپردازند. 

 

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران شروع شده است و همین مسئله باعث شده که شرکت‌های اروپایی به خاطر تبعات آن از همکاری با ایران امتناع بورزند، این همکاری های مسکو با ایران به معنای عدم تبعیت عملی مسکو از تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهد بود.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسپوتنیک اسپوتنیک محمد اسلامی وزیر راه و ترابری روسیه مسکو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد

در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان، راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا بررسی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد