Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@06:38:24 GMT

اعتصاب و تظاهرات کارگران کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۸۴۱۰

ده‌ها هزار تن از کارگران کره جنوبی امروز (چهارشنبه) دست به اعتصاب سراسری زده و دولت را به عقب نشینی از سیاست‌های حمایتی از کارگران متهم کردند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته کنفدراسیون اتحادیه تجاری کره جنوبی، حدود ۴۰ هزار تن از کارگران در سئول و ۱۳ شهر دیگر دست به اعتصاب زدند.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در سئول گفت که جمعیتی از ۱۰ هزار کارگر با هدبندهای سرخ رنگ و در دست داشتن بنرها در حالی که شعار می‌دادند در مقابل پارلمان کره جنوبی تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین صدها تن از نیروهای پلیس ضد شورش در نزدیکی محل تجمع مستقر شدند.

کنفدراسیون اتحادیه کارگری تخمین زده که ۱۶۰ هزار کارگر در این راهپیمایی و اعتصاب سراسری حضور داشتند.

یکی از اقداماتی که دولت کره جنوبی انجام داده و باعث خشم کارگران شده این است که نسبت به ۵۲ ساعت کار در هفته انعطاف پذیری بیشتری مطرح کرده تا با افزایش تقاضا سازگاری داشته باشد.

معترضان همچنین از دولت سئول خواسته‌اند تا به وعده‌های انتخاباتی خود در افزایش حداقل دستمزدها از ۷۵۳۰ وون به ۱۰ هزار وون تا ۲۰۲۰ عمل کند.

اوایل ماه جاری میلادی بود که رئیس جمهوری کره جنوبی دو تن از مقام‌های اقتصادی خود را اخراج کرد. منبع: افتاب برچسب ها: اعتصاب ، تظاهرات سراسری ، کارگران کره جنوبی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اعتصاب تظاهرات سراسری کارگران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری

رییس سازمان سنجش با اشاره به گرفتار شدن حدود ۶۰ داوطلب کنکور در سیل از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه این داوطلبان در ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش آموزش کشور امروز با در دانشگاه امیرکبیر با نظارت بر بررسی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: امروز حدود ۵۰۱ هزار نفر داوطلب در سراسر کشور آزمون تجربی شرکت کردند و دانشگاه امیرکبیر نیز به عنوان یکی از حوزه‌های آزمون سراسری میزبان ۵۷۰۰ داوطلب پسر و دختر است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، با وجود تلاش ارتش و نیروهای مسلح برای ایجاد شرایط به منظور حضور داوطلبان در حوزه آزمون، حدود ۵۰ نفر از داوطلبان از شهرستان زیرکوه و حاجی آباد از توابع خراسان جنوبی به دلیل سیل از آزمون جا ماندند؛ اما این نوید را به داوطلبان استان خراسان جنوبی و حاجی آباد خواهم داد که آزمون اختصاصی فرهنگیان و سراسری را ظرف دو هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: روز گذشته ۴ آزمون در سراسر کشور برگزار شد و ۴ مورد تخلف و دستگیری ثبت شده که این موضوع نشان از اعتماد مردم به سیستم سنجش دارد، از این چهار مورد دونفر به دنبال عکس گرفتن از سوالات بودند و ۲ نفر نیز در استان‌های جنوبی به دنبال استفاده از تجهیزات برای تقلب بودند که با آنها مطابق بخشنامه برخورد شد.

وی ادامه داد: ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری امسال نسبت به چندین هزار نفر سال گذشته بی‌نظیر است، رشته تجربی به دلیل تعداد بالای شرکت کنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، مخازن سوالات امروز از پنج لایه امنیتی تشکیل شده است، برای اولین بار زمانی که مخازن قفل و پلمپ شد، کلید سوالات در جای دیگری نگهداری شد.

پورعباس بیان کرد: امیدوارم امروز شاهد تخلف و تقلبی نباشیم؛ اما باحمایت پلیس، پلیس‌ فنا و قوه قضاییه تمامی توان حفاظتی سازمان و کشور آمادگی مناسبی برای برگزاری آزمون وجود دارد و در صورت تخلف همان ثانیه با آن برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت