Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@23:27:40 GMT

توضیح دفتر آیت الله مکارم درباره فتوای ترمیم بکارت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۸۴۸۳

شفقنا نوشت: دفتر حضرت ایت الله مکارم شیرازی درباره یک فتوا توضیحی منتشر کرد.

متن توضیح که در سایت ایشان منتشر شده به این شرح است:

اخیرا برخی از نا آگاهان یا مغرضان در فضای مجازی فتوایی از آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره ترمیم بکارت نقل کرده بودند که توأم با تحریف و خلاف گوئی بود. ایشان در توضیح مطلب فرمودند؛ اصل مطلب چنین بوده که از ما سوال کرده بودند: اگر دختری به هر دلیل بکارت خود را از دست داده باشد و آگاه شدن اقوام جان او را به خطر اندازد و ممکن باشد که منتهی به خون ریزی شود، آیا اجازه ترمیم به او می‌دهید؟ ما در جواب گفته ایم: اگر کار به اینجا برسد از باب ضرورت و برای حفظ جان مسلمان ترمیم جایز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفقنا همچنین درباره متن فتوایی که روز گذشته منتشر کرده بود نوشت: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع نواندیش و متفکری است که فتاوی ایشان در موارد بسیاری راه گشا و گره گشا بوده است.

در مورد ترمیم بکارت نیز ایشان چند فتوا صادر کرده اند که هر کدام از منظر حقوق انسان و رعایت آبرو و مصلحت مسلمان حائز اهمیت بسیار است. در مورد اخیر نیز شفقنا همچون بسیاری دیگر از فتاوای معظم له، عینا فتوای ایشان را از سایت ایشان نقل کرده بود. اما بعد به هر دلیل آن پرسش و پاسح از سایت معظم له بدون هرگونه توضیح حذف شد و فتوای تازه‌ای با پرسش و پاسخ تازه منتشر شد که البته تا این لحظه در ردیف استفتائات سایت ایشان قرار نگرفته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مکارم شیرازی ترمیم بکارت فتوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد

به گزارش تابناک، شفقنا نوشت:  انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت شیرخوارگاه‌ها در تهران گفت: براساس گزارش سازمان بهزیستی، برخی از شیرخوارگاه‌ها جمع و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شدند.

 

وی در مورد فرآیند سخت واگذاری کودکان به خانواده‌ها افزود: سال اول دولت من شاهد این بودم که در استان‌های مختلف مردم گله‌مند هستند و حتی دو تا سه سال در نوبت بودند، اما الان با ترمیمی که در دستورالعمل صورت گرفته است، این مسأله به کلی برطرف شده و فرآیند تسهیل شده است.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو