Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم نمادین اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال با حضور مسئولان استان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا موهبتی صبح امروز در مراسم نمادین اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال اظهار داشت: سازمان بهزیستی سال‌هاست در حوزه پیشگیری اقدامات بزرگی در راستای تبیین اهداف راهبردی انجام داده و بر اساس آن خدمات خود را در حوزه‌های متعددی همچون معلولیت‌ها، غربالگری و مشاوره ژنتیکی گسترش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در امور فرهنگی گفت: سیاست کلان این سازمان افزایش رفاه و کاهش بار ناشی از آسیب‌های اجتماعی متحمل بر جامعه است چراکه هر نوع معلولیت، بخش بزرگی از خانواده و اجتماع را دچار آسیب می‌کند.

5 هزار و 271 کودک تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی 3 تا 5 سال

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی نیز از اجرای طرح غربالگری کودکان 3 تا 5 سال در 110 مهدکودک خبر داد و بیان کرد: 5 هزار و 271 کودک تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

99 درصد نوزادان خراسان جنوبی غربالگری شنوایی شدند

احمدی شادمهری با اشاره به اینکه طرح مذکور امسال به غیر از شهرستان بیرجند در شهرستان قائن و نمایندگی‌های آرین شهر و نیمبلوک نیز اجرا می‌شود افزود: اکنون 2 دستگاه ویژه غربالگری در اختیار داریم که امسال با تخصیص اعتبار یک دستگاه دیگر برای قائن خریداری می‌شود.

وی عنوان کرد: غربالگری و معاینه تشخیصی برای کودکان در مهدکودک‌های حاشیه شهر و روستا مهدها رایگان انجام می‌شود.

طرح غربالگری 3 تا 5 سال برای پوشش تمام کودکان استان انجام می‌شود

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی با تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اجرای طرح غربالگری نوزادان خاطرنشان کرد: در نظر داریم طرح غربالگری 3 تا 5 سال را نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای پوشش تمام کودکان استان انجام دهیم.

احمدی شادمهری دو چالش مهم در اجرای این برنامه را کمبود شنوایی شناس در استان و کلینیک‌های تشخیصی عنوان کرد و افزود: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی رشته شنوایی شناسی را در استان به رشته‌های خود اضافه کند این دو مشکل رفع خواهند شد. 

وی هدف از اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال را پیگیری بلند مدت برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان عنوان کرد و یادآور شد: نوزادانی که در طرح غربالگری اولیه مغفول مانده‌اند یا دچار عفونت‌های شنوایی پس از طرح اولیه شده‌اند در طرح کودکان 3 تا 5 سال غربالگری می‌شوند.

حدود 15 درصد از کودکان دچار افت‌های شنوایی گذرا یا کوتاه مدت می‌شوند

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی بیان کرد: افت شنوایی شایع‌ترین اختلال رشدی است که در بدو تولد قابل کشف بوده و شیوع آن در سنین پیش دبستانی و مدرسه افزایش می‌‌یابد.

احمدی ادامه داد: دلیل این افزایش وجود عواملی است که باعث ایجاد افت شنوایی اکتسابی، افت دیرآغاز و افت پیش رونده می‌شوند و طبق برآوردها حدود 15 درصد از کودکان دچار افت‌های شنوایی گذرا یا کوتاه مدت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ابتدا کودکان غربال شده و در صورت داشتن اختلال شنوایی به مرحله تشخیص ارجاع داده می‌شوند خاطرنشان کرد: مرحله آخر مداخله بوده که در آن کم شنوایی کودک تأیید شده و برای درمان و یا توانبخشی به موقع و زودهنگام به مراکز طبی و توانبخشی معرفی می‌شود.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی از غربالگری 987 کودک در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 362 کودک وارد مرحله تشخیص شدند همچنین سال گذشته 556 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین

قطعه سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر افتتاح شد.

این طرح با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان و به طول دو هزار و۴۰۰ متر اجرا شده است.

بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آبرو‌های معبر از اهداف اجرای این طرح است.

۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری،۳۲ هزار متر مکعب راکفیل ریزی،۸ هزار متر مکعب بیس تثبیتی و ۹ هزار تن آسفالت در این پروژه اجرا شده است.

حداکثر سرعت خودرو‌ها در این محور ۶۰ در کلیومتر در ساعت است.

در ادامه این مراسم از ۱۴۴ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مینی بوس و تاکسی در قزوین رونمایی شد.

برای اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • افتتاح مرحله سوم محور نسیم شمال قزوین
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • بازگشت به دنیای صدا