Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@03:41:56 GMT

کودک زنجانی در جهت بهبود تغذیه‌ای

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۹۴۶۰

کودک زنجانی در جهت بهبود تغذیه‌ای

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ به‌منظور کمک به بهبود تغذیه برای هزار و ۱۰۳ کودک زیر پنج سال در استان زنجان در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۶۰۸ میلیون تومان هزینه شده است. مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گزارشی از خدمات این نهاد در طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال در ۶ ماهه نخست سال جاری ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد در قالب سرفصل‌های مختلف بر اساس نیاز جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از اهداف مهم این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال از اقدامات مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت این گروه از جامعه هدف این نهاد است، افزود: با همین رویکرد در ۶ ماهه اول سال جاری هزار و ۱۰۳ کودک با همکاری خانه‌های بهداشت شناسایی و از سبد غذایی کمیته امداد در جهت بهبود تغذیه‌ای بهره‌مند شدند.

صفری ارزش هر دوره سبد غذایی برای کودک را ۹۲ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: سبد غذایی تعیین‌شده بر اساس الگوی روزانه کالری کودکان، شامل پروتئین، حبوبات، لبنیات و ریزمغذی‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۴۳۸ نفر از این کودکان در مناطق محروم و کم برخوردار ساکن هستند که در ۶ ماهه امسال بیش از ۶۰۸ میلیون تومان برای تهیه سبد غذایی به خانواده‌ها پرداخت شده است.

وی همچنین به حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این طرح باهدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم آغازشده و از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان به ۲۰ مادر مشمول این طرح پرداخت شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مدیرکل کمیته امداد کودک زنجانی بهبود تغذیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد