Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@23:09:30 GMT

ژاپن به حمایت از رنو- نیسان ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۹۷۴۰

ژاپن به حمایت از رنو- نیسان ادامه می‌دهد

پول‌نیوز - سخنگوی دولت ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد که با وجود رسوایی اخیر شرکت رنو نیسان آلیانس و بازداشت مدیرعامل آن به اتهام فساد مالی، سعی دارد به بازگشت این شرکت به ثبات و دوران موفقیت خود کمک کند.

دو روز پیش بود که تلویزیون ملی ژاپن و بعد از سایر رسانه‌های جهان اعلام کردند که  کارلوس گون- مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی شرکت فرانسوی ژاپنی رنو نیسان آلیانس ـ به اتهام فساد مالی، عدم اعلام بخش زیادی از درآمد خود و فرار مالیاتی دستگیر و تحویل پلیس این کشور داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفته می‌شود گون پس از افشای آنکه از سال ۲۰۱۱ میلادی به مدت پنج سال بخش بزرگی از درآمدهای خود تقریبا ۳۸ میلیون یورو را به منظور فرار مالیاتی اعلام نکرده، تحت پیگرد قانونی نظام قضایی ژاپن قرار گرفته است.

این خبر به تنهایی موجب شد که تنها با گذشت کمتر از یک روز، سهام شرکت نیسان موتورز ۶ درصد کاهش پیدا کند و رسوایی بزرگی برای هر دو شرکت رنوی فرانسه و نیسان موتورز ژاپن محسوب شود.

بر اساس گزارش رویترز ، نیسان موتورز که خود را به عنوان بزرگترین قربانی این رسوایی مالی می‌داند، تلاش‌های بسیاری برای رهایی خود از تبعات منفی که ممکن است گریبانگیرش شود، کرده و به نظر می‌رسد که در زمینه رفع اتهام از خود، همکاری‌های گسترده‌ای نیز با مقامات قضایی و پلیس داشته باشد. این خودروساز ژاپنی ساعاتی بعد از انتشار خبر دستگیری کارلوس گون همچنین خاطرنشان کرد که در صورت اثبات اتهام وی، او را به سرعت از رنو نیسان اخراج خواهد کرد.

این در حالیست که روزنامه ژاپنی آساهی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد: مسئولیت این رسوایی کاملا متوجه نیسان موتورز نیز هست و مقامات قضایی احتمال همدستی گون با نیسان را بررسی خواهند کرد.

حالا سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز چهارشنبه به نظر می‌رسد که از آلیانس رنو نیسان حمایت کرده و گفته که این شرکت نشانه بارزی از همکاری دو خودروساز موفق ژاپنی و فرانسوی است که به طراحی و تولید محصولات باکیفیت، جذاب و مدرن می‌پردازد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت نیسان پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی + فیلم

لارا البورنو حقوقدان و فعال سیاسی فلسطینی - آمریکایی درباره حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی صحبت کرده است و می‌گوید: از نگاه آمریکا حقوق بشر برای همه نیست.
این حقوقدان ادامه می‌دهد: اسرائیل امتداد پروژه امپریالیستی آمریکاست. بدون حمایت واشنگتن از تل‌آویو، نسل‌کشی در غزه ادامه پیدا نمی‌کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • ببینید | سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی
  • سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی + فیلم