Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد: امروز (30 آبان‌ماه) نامه‌ای از سوی محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ارسال شده که این نامه به دست وزیر رسیده است.

 پیش از این در خبری اعلام شده بود که قوه قضائیه، نامه‌ای به محمدجواد ظریف نوشته و از وی خواسته است در مهلتی 10 روزه مستندات خود درباره پولشویی در کشور را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرها حاکی از این بود که بر اساس رویه جدید قوه قضائیه، چنانچه کسی ادعایی در خصوص وقوع جرم در کشور داشت، این قوه رسماً نامه‌ای را از سوی دادستانی برای فرد ارسال کرده و از وی می‌خواهد که ظرف ده روز تا دو هفته، مستندات را برای پیگیری، ارائه کند.

ظریف هفته گذشته در گفت‌وگویی ویدئویی با یک رسانه، مدعی شده بود که پولشویی عظیمی در کشور در جریان است که این اظهار نظر، واکنش بسیاری از مسئولان را در بر داشت و عده کثیری از کارشناسان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، از وی خواستند تا مدارک و مستندات خود در خصوص این ادعا را به قوه قضائیه ارائه کند تا با متخلفان برخورد شود.

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس‌جمهور؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور؛ لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور،‌ مرتضی سرمدی، قائم‌مقام وزیر امور خارجه و حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز طی دو روز اخیر، به دفاع از اظهارات ظریف برخاسته‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رئیس جمهور به پاکستان سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات پاکستانی گفت: ساخت فیلم مشترک را در دستور کار قرار دادیم که نخستین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.

محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال، شاعر، فیلسوف، سیاست‌مدار و متفکر مسلمان پاکستانی بود، که اشعار زیادی به زبان‌های فارسی و اردو سروده است. اقبال نخستین کسی بود که ایده یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد که در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. اقبال لاهوری در این کشور به طور رسمی «شاعر ملی» خوانده می‌شود.

در سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه ۸ سند همکاری، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه بین هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان و در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کند، پس از دیدار با مقامات پاکستانی تفاهم‌نامه سینمایی را هم امضا کرد.

دیگر خبرها

  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سامانه سنام قوه قضائیه پس از ۱۰ روز همچنان قطع است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور