Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان، با بیان اینکه توجه ما در بحث احداث و تجهیز کتابخانه به مناطق محروم، روستایی و کم برخوردار متمرکز شده، گفت: تلاش ما این است که استانداردهای توسعه و عدالت اجتماعی را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارتقا دهیم،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی»، امروز (چهارشنبه 30 آبان) در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی «شهدای مدافع حرم» در پارک کوهساران منطقه منبع آب اهواز، ضمن تبریک هفته وحدت و همچنین هفته کتاب، گفت: خوشبختانه این کتابخانه در یک منطقه محروم و کم برخوردار افتتاح شده که می تواند در ارتقای فرهنگ این منطقه بسیار اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه وظیفه و تلاش ما این است که استانداردهای توسعه و عدالت اجتماعی را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارتقا دهیم، افزود: 12 کتابخانه تا پایان سال جاری در مناطق مختلف استان که بعضا مناطق روستایی و محروم هستند، به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه به زودی عملیات ساخت پنج کتابخانه دیگر آغاز خواهد شد تا دسترسی جوانان و نوجوانان به این مکان های مقدس بیشتر شود، اضافه کرد: 224 کتابخانه در حال حاضر در سطح استان وجود دارد که بازسازی و بهسازی 90 کتابخانه را در دستورکار قرار دادیم.

 

شریعتی، خاطر نشان کرد: در زمینه کودک و خانواده محوری برنامه هایی در دست اجرا داریم و 133 کتابخانه به بخش کودک تجهیز شده اند و تلاش می کنیم در همه کتابخانه ها اجرایی شود.

 

وی اظهار داشت: سعی و تلاشمان این است که برای نخستین بار در کشور کتابخانه مجازی و الکترونیکی در خوزستان راه اندازی کنیم و از سال گذشته اقدامات لازم آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال و نهایتا تا سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اینکه توجه ما در بحث احداث و تجهیز کتابخانه به مناطق محروم، روستایی و کم برخوردار متمرکز شده، اظهار کرد: به طور جدی این هدف را دنبال می کنیم و باید به سمت عدالت پیش رویم و با وجود اینکه اهواز در شاخص های کتابخوانی جایگاه پایینی  دارد و در وضعیت مطلوبی نیست، تلاش می کنیم این عقب ماندگی جبران شود و استانداردها و شاخص های کتابخوانی را به استان اول کشور برسانیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارزانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حسن روحانی هفته بسیج هفته وحدت اردبیل هفته کتاب و کتابخوانی بازدید ارومیه کتابخانه شهدای مدافع حرم اهواز افتتاح کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی