Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، مسئولان روزنامه الاخبار لبنان فیلم مستند پخش نشده شبکه الجزیره از رازهای لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا را پخش می کنند.
روزنامه لبنانی الاخبار در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی الجزیره که به لابی اسرائیل در آمریکا نفوذ کرده است فیلم مستند مهمی درخصوص عملکرد این لابی و فعالیت های آن تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی اقدامات لابی اسرائیل که در این فیلم مستند به آن پرداخته شده غیرقانونی است. اما وقوع بحران در روابط عربستان سعودی و قطر در تابستان 2017 و جانبداری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جارد کوشنر دامادش از رژیم سعودی موجب شد قطری ها از لابی اسرائیل در آمریکا درخواست کمک کنند تا در دفاع از قطر تحرکات سیاسی و رسانه ای داشته باشد و در ازای آن به تعدادی از سازمان های وابسته به لابی اسرائیل کمک مالی شود و همچنین از پخش این فیلم مستند خودداری شود.
در این فیلم فاش شده است که اسرائیل تا چه اندازه از بدنام شدن در افکار عمومی آمریکا به ویژه در میان دانشجویان به علت تحرکاتی که در حمایت از ملت فلسطین صورت می گیرد نگران است. جنبش تحریم اسرائیل و خودداری از سرمایه گذاری در [فلسطین اشغالی] (BDS) یکی از این تحرکات است. عمده ترین عامل تهدید از نظر اسرائیل دانشگاهها و مراکز نخبه پروری است که به شدت درحال حمایت از این جنبش هستند.
دولت اسرائیل برای مقابله با این تهدید وزارتخانه جدیدی را تحت عنوان وزارت امور راهبردی تاسیس کرده است که مأموریتش مدیریت و نظارت مستقیم بر جنگ سیاسی و رسانه ای علیه کسانی است که با فلسطین همبستگی دارند. استدلال گردانندگان این جنگ این است که اتکا به راهبرد دفاعی در برابر دشمنان اسرائیل بی فایده است و باید کسانی را که جرئت می کنند از اسرائیل و سیاست هایش انتقاد کنند مورد حمله قرار داد و حتی منابع درآمدشان را از بین برد.
ابزار این جنگ، شبکه ای از سازمان های صهیونیستی موجود در آمریکا و مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی هستند که برای مشارکت در این جنگ ایجاد شده اند. موسسه دفاع از دمکراسی و گروههای مخفی جاسوسی از مبارزان طرفدار فلسطین از جمله این ابزار هستند. اطلاعات این افراد در شبکه های اینترنتی منتشر می شود و با شرکت ها و موسساتی که این افراد در آن کار می کنند تماس گرفته می شود و به آنها درباره ادامه اشتغال این افراد در این شرکت ها و موسسات هشدار داده می شود.
تعدادی از کسانی که در این شبکه های جنگی اسرائیلی کار می کنند اعتراف کرده اند که مستقیماً مورد حمایت دولت اسرائیل هستند و از پیشرفته ترین فن آوری های استراق سمع و جنگ الکترونیک و برنامه های رایانه ای برخوردارند. در این فیلم مستند همچنین اطلاعات مهمی درباره نحوه خریدن اعضای کنگره و مجلس سنای آمریکا به نفع اسرائیل از طریق کمک به تبلیغات انتخاباتی و فعالیت هایشان ارائه شده است. روزنامه الاخبار توانسته است نسخه ای از این فیلم را از طریق یکی از دوستانش تهیه کند و تصمیم دارد با کمک پایگاه اینترنتی XXI در فرانسه و پایگاه اینترنتی «انتفاضه الکترونیکی» در آمریکا آن را پخش کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مستند لابی لابی صهیونیسم آمریکا الاخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(1401/08/11)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • خیزش دانشجویان؛ حمایت حقوقی غرب از صهیونیست‌ها نتیجه معکوس داشت
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه