Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@23:15:50 GMT

امکان ذخیره خون بندناف به صورت قسطی در رویان قزوین

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۳۳۱۰

خرداد:مدیر بانک خون‌ بندناف جهاددانشگاهی قزوین گفت: نمایندگی بانک خون ‌بندناف در استان قزوین در مدت فعالیت خود از سال 92 بیش از 800 مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بند ناف نوزادان را در استان انجام داده است.
 نشست خبری با حضور مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک سلول‌های بنیادی خون‌ بند ناف کشور با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات جهاد دانشگاهی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاطمه دولت‌خواه -مدیر بانک خون ‌بندناف جهاد دانشگاهی قزوین- در این نشست اظهار کرد: بانک خون ‌بندناف رویان از سال 84 در کشور و نمایندگی آن در استان قزوین از سال 92 آغاز به کارکرده و تاکنون بیش از 800 مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف نوزادان در استان قزوین انجام‌ شده است.
وی بیان می‌کند: اگر خانواده‌ای تمایل به انجام ذخیره‌سازی خون‌ بندناف فرزند خود را دارد باید از ابتدای ماه نهم در ۳۶ هفتگی بارداری اقدامات لازم را برای هماهنگی با مرکز، جهت تهیه خون‌ بندناف انجام دهد.
دولت‌خواه افزود: سلول‌های بنیادی بعد از زایمان در بیمارستان در شرایط کاملاً استریل توسط کارشناسان خون‌گیر جمع‌آوری و نمونه به تهران منتقل می‌شود تا در آنجا سلول‌های بنیادی از سایر سلول‌ها جداشده و آزمایش‌ها مختلف بر روی آن صورت بگیرد.
وی یادآور شد: ذخیره‌سازی در استان قزوین تاکنون روند رو به رشد داشته و سالانه 35 تا 40 درصد رشد در بحث ذخیره‌سازی سلول‌ها داشته‌ایم به‌گونه‌ای که در شش ماهه نخست امسال ۱۵۰ نمونه در این استان ذخیره‌سازی شده است.
این مسئول با اعلام اینکه سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف برای هرکس که از نظر ژنتیکی با فرد شباهت داشته باشد قابل‌استفاده است، تصریح کرد: شباهت ژنتیکی والدین 50 درصد شباهت، خواهر، برادر، عمو، دایی، خاله و سایر بستگان حداقل 25 تا 30 درصد است و این افراد شانس استفاده از سلول‌های بنیادی را دارند.
مدیر بانک خون‌ بندناف جهاد دانشگاهی قزوین یادآور شد: هزینه ذخیره‌سازی سلول‌های خون ‌بندناف سه میلیون و 200 هزار تومان و شارژ سالیانه 140 هزار تومان است که مجموعه رویان در صورت نیاز همراهی لازم را با خانواده‌ها دارد ازاین‌رو امکان پرداخت هزینه‌ها به‌صورت اقساط وجود دارد همچنین می‌توانیم افراد را برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی کنیم.
وی بابیان اینکه همه نمونه‌ها در تهران جمع‌آوری می‌شود و تحت بیمه قرار دارند، خاطرنشان کرد: سرعت انتقال خون ‌بندناف در استان قزوین بالاست و نمونه‌ها کمتر از چهار ساعت به تهران می‌رسد.
این کارشناس بیان کرد: کارشناسان خون‌گیر بانک خون ‌بندناف رویان نمایندگی قزوین آماده‌اند طی 24 ساعت شبانه‌روز و هر زمان که مادر برای زایمان در بیمارستان حاضر شد، در بیمارستان حضور پیداکرده و اقدام به خون‌گیری و ذخیره‌سازی کنند.
وی افزود: هر کودکی یک‌ بار به دنیا می‌آید لذا دوست نداریم خانواده‌ها این فرصت طلایی را از دست بدهند ازاین‌رو تمام تلاش خود را برای ذخیره‌سازی نمونه‌ها به کار می‌بریم.
مدیر بانک خون ‌بندناف جهاددانشگاهی قزوین در پایان اعلام کرد: خانواده‌ها می‌توانند با بهره از این فرصت و مراجعه به مرکز خون‌ بندناف قزوین واقع در ابتدای خیابان فردوسی، سلامتی فرزندانشان را پس‌انداز کنند. برچسب ها: بندناف ، رویان قزوین ، ذخیره خون

منبع: خرداد

کلیدواژه: بندناف ذخیره خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم