Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@09:10:40 GMT

اردبیل رتبه اول مصرف فست فود را در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۶۲۸۴

اردبیل رتبه اول مصرف فست فود را در کشور دارد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: این استان رتبه نخست مصرف فست فود در کشور را داشته و زنگ خطری برای بهداشت و سلامت عمومی می باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: مصرف بیش ازحد غذاهای آماده و فست فود ها موجب بروز بیماری های مختلفی می شود و باید این شیوه مصرف در استان مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مدیریت مراکز عرضه فست فود ها در استان و نظارت بر نحوه تهیه این غذاها ازمواردی است که باید توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مدیریت شود.
او با اشاره به قابلیت های استان در زمینه غذاهای سالم و سنتی اظهار داشت: حوزه سلامت و گردشگری باید اماکن اغذیه فروشی ها را به تهیه غذاهای سنتی و ارائه آن به مردم ترغیب کنند.
رییس شورای سلامت استان با تاکید بر تدوین برنامه جامع سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی خواستار ارائه این برنامه به دستگاه های اجرایی جهت برنامه ریزی برای توسعه سلامت مردم شد.
بهنامجو توسعه ورزش های همگانی و مشارکت مردم و مسئولان در طرح آمایش سلامت افراد بالای 30 سال را در شناسایی و کاهش عوامل خطر ساز سلامت از جمله فشار خون ، دیابت و بیماری های قلبی موثر دانست و گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده میزان مرگ و میر بر اثر بیماری های غیر واگیردار از جمله بیماری های قلبی ، سرطان ها و حوادث در استان بیشتر شده که می توان با انجام اقدامات پیشگیرانه از میزان تلفات کاست.
وی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده ، 85 درصد فوتی ها در کشور و استان اردبیل بر اثر بیماری های غیر واگیر بوده که با مراقبت های بهداشتی و اصلاح روش های تغذیه ای می توان به حفظ سلامت افراد کمک کرد.
استاندار اردبیل گفت: شاخص سلامت در استان پایینبوده و باید تلاش کرد تا با تدوین برنامه جامع سلامت این شاخص تا سه سال آینده به متوسط کشوری برسد.
3006/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت فست فود اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور