Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، صدور قرار موقت دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران را برگ برنده ای در برابر آمریکا توصیف کرد و افزود​: این برد بزرگ را به همت سیاستمداران و بخش حقوقی وزارت امورخارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری و حقوقدان های مجرب کشورمان به دست آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اینکه باید از نقش و جایگاه دیوان بین المللی دادگستری لاهه استفاده لازم را ببریم گفت:​ این دیوان شاید نتواند در کوتاه مدت ابزارهای لازم را برای فشار حداکثری به ایالات متحده فراهم کند ولی با توجه به جایگاه و نقش معنوی آن در سطح جهان می تواند فضایی تنفسی برای شرکت های دارویی، غذایی و تأمین کننده قطعات و نگهداری ناوگان هواپیمایی ایران ایجاد کند تا همکاری بیشتری با کشورمان انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: براساس رأی دیوان بین المللی دادگستری لاهه، آمریکا باید تحریم های خود را علیه ایران در سه مورد که با جان انسان ها سر و کار دارد مثل دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و قطعات هواپیما بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ​البته آمریکا با سیاست های قلدرمابانه ای که در سطح جهان دنبال می کند می خواهد همه نهادهای بین المللی را نادیده بگیرد و برای آن ها ارزشی قائل نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در سیاست یکجانبه گرایی مطلق سیر می کند افزود: ​ایالات متحده همانطور که از برجام، معاهده آب و هوایی پاریس و دیگری پیمان هایی که عضو آن بود خارج شد سعی دارد از پیمان مودت میان آمریکا و ایران (منعقد شده درسال 1955) هم خارج شود اما دیوان بین المللی دادگستری لاهه این اقدام آمریکا را نقض پیمان اعلام کرد.

قاسمی گفت:​ این پیمان مودت به گونه ای تنظیم شده است که بعد از خروج آمریکا هم تا یک سال اعتبار آن باقی خواهد ماند و می تواند ادامه داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه رأی دیوان بین المللی دادگستری لاهه به نفع ایران را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ​این دیوان عالی ترین نهاد حقوقی سازمان ملل است که در سطح جهان در جایگاه نخست در حوزه قضایی و حقوقی قرار دارد.

قاسمی گفت: به رغم مخالفت های آمریکا و صرف هزینه های سنگین، دیوان بین المللی دادگستری صلاحیت خود را برای بررسی این پرونده تأیید کرد و کار خود را به درستی انجام داد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دادگاه لاهه بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی