Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با کمک مدیریت ارشد استان و مجموعه دولت، مشکل بسته شدن حساب ارزی کارخانه خورشید زریبار (ایستک) سنندج برطرف و کار این واحد تولیدی به روال عادی بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور مدیر اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب وزارت کشور اظهار داشت: این واحد تولیدی در حال حاضر هیچگونه مشکلی از لحاظ استفاده از منابع ارزی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دولت همواره به دنبال رفع مشکل واحدهای تولیدی بوده و مسایل و مشکلات این واحدها را مرتفع کرده است ضمن اینکه تلاش کرده یاریگر بخش صنعت استان کردستان باشد.
مدیر اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب وزارت کشور نیز بر حمایت دولت از واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: دولت مشکلات واحدهای تولیدی را رصد کرده و به دنبال رفع آنها است.
فرزین حسنی اضافه کرد: در کمیته قضایی مصوب شد هر اتفاق قضایی که در مورد بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی روی می دهد به سرعت رسیدگی و رفع شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: 2 ماه است که حساب مالی ارزی شرکت خورشید زریبار سنندج مسدود شده و این واحد صنعتی نتوانسته مواد اولیه وارد کند اما با پیگیری های استاندار و وزارت صنعت و معدن این مشکل رفع شد.
محمد دره وزمی خواستار کمک به واحدهای تولیدی در راستای توسعه صنعت استان شد و تاکید کرد: شرکت ایستک یک برند جهانی است و همه باید از این واحد تولیدی موفق حمایت کنیم.
مدیرعامل شرکت خورشید زریبار(ایستک) نیز با بیان اینکه ما انتظار کمک مالی نداریم، گفت: انتظار ما این است که همه دستگاه های استان از این واحد تولیدی حمایت کرده و مشکلی برای ادامه کار آن ایجاد نکنند.
آفاق روزچنگ با اشاره به اینکه در حال حاضر 130 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی اشتغال دارند، اضافه کرد: این شرکت حدود 2 هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش دارد و هیچگونه تسهیلات بانکی نیز تاکنون دریافت نکرده است.
شرکت ایستک دارای 2 شعبه در رشت و سنندج است که شعبه رشت آن در سال 83 و خورشید زریبار سنندج در سال 88 راه اندازی شد.
این واحد تولیدی در مجموع برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
شرکت خورشید زریبار (ایستک) سنندج سالانه 50 میلیون لیتر ماءالشعیر و کنسانتره میوه تولید می کند که 14 درصد حصولات تولیدی آن صادر می شود.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مشكل ارزي صنعت و معدن ايستك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین اقشار جامعه هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و اقتصادی کشور دارند.این قشر از جامعه با حداقل توقعها و سطوح حقوقی همواره برای چرخاندن چرخهای واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانه ها در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر هستند.این گزارش تصویری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر بخش کوچکی از تلاش این غیور مردان و زنان را در واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان را به تصویر کشیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077408 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است