Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در خصوص دستگاه زباله سوز در سراوان رشت اظهار کرد :  امیدواریم اعتبارات مورد نیاز به منظور احداث دستگاه زباله سوز در سراوان هر چه سریعتر اختصاص یابد و این مهم و اساسی برطرف شود.

وی با اشاره به سند راهبردی پسماند شهرداری رشت گفت: جمع آوری پسماند خشک و تفکیک زباله از مبدا موضوع مهمی است که باید در سند راهبردی بیش از گذشته به آن توجه شده و افزایش ظرفی در کارخانه کودآلی نیز می تواند گام موثری در کاهش حجم زباله های رشت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شیرزاد به خرید مخازن زباله ۶۶۰ لیتری برای رشت اشاره کرد و افزود: بسیاری از مخازن زباله در رشت شکسته شده و قابل تعمیر نیستند و باری اضافه به دوش پاکبانان تحمیل می کنند. وی با تاکید به ساماندهی سگ های بلاصاحب در رشت تصریح کرد : این موضوع بارها در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا مطرح شده و انتظار داریم با عقیم سازی، واکسینه کردن و اقدامات پیشگیرانه از خطرات ناشی از حضور سگ های بلاصاحب در رشت جلوگیری شود. شیرزاد با انتقاد از عدم پرداخت حقوق و مزایای معوقه پاکبانان رشت بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تاخیر در پرداخت حقوق کارگران برای آنان مشکلات زیادی فراهم می کند. رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به سرد شدن هوا اشاره کرد و گفت: شرکت های پیمانکاری موظفند البسه مناسب فصلی در اختیار پاکبانان قرار داده و در صورت عدم توجه به این موضوع با آنان برخورد خواهد شد.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه شهرداری کمیسیون بهداشت محیط زیست مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عبدالمطلب رهنما گفت: در کارگروه مدیریت پسماند شهر‌های صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر که با حضور شهرداران این شهر و سرمایه گذاران در حوزه پسماند در شهرداری اردکان تشکیل شد و درباره مشکلات امحا و دفن زباله و آخرین وضعیت پسماند در سطح شهر‌های مذکور بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد با توجه به اینکه شهرداری اردکان طرح مطالعه جامع پسماند را دارد سایر شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه این طرح اقدام کنند.

شهردار اردکان افزود: در این نشست همچنین مقرر شد دبیرخانه‌ای در یکی از شهرداری‌ها تشکیل و جلسات هر دو هفته یک بار به میزبانی یکی از شهرداری‌ها تشکیل شود.

رهنما ادامه داد: همچنین قرار شد سرمایه گذار نیز با توجه به توان لازم و بهره گیری از علوم روز، امحای زباله در مناطق فوق الذکر انجام و بسته پیشنهادی پس از دو ماه برای سیر مراحل قانونی و گرفتن مجوز لازم تهیه تا سایت دفن زباله مدرن و به روز توسط سرمایه گذار با همکاری شهرداری صدرا، بیضا، اردکان و هماشهر راه اندازی شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: توسعه و افزایش دفن بهداشتی پسماند کمک بسیاری در خصوص حفاظت از محیط زیست، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها و همچنین ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه خواهد داشت.

در شهر اردکان روزانه بیش از ۱۳ تن زباله تولید می‌شود و با توجه به اینکه شهر اردکان یک شهر توریستی و تفریحی است در روز‌های پنج شنبه و جمعه و روز‌های تعطیل تولید زباله به ۲۱ تا ۲۳ تن هم می‌رسد.

در حال حاضر به علت نبود سایت مناسب دفن زباله در شهرستان سپیدان شهرداری اردکان با پرداخت هزینه به شهرداری شیراز روزانه زباله‌های شهر اردکان را با ماشین‌های جمع آوری زباله بارگیری و در مرکز دفن زباله برم شور که متعلق به شهرداری شیراز است تخلیه و امحا می‌کند.

دیگر خبرها

  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود