Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت توجه به ارایه خدمات درمانی مطلوب به مردم گفت: محافظت مالی از مردم در ارایه خدمات درمانی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حریرچی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در کشور بایستی در ارایه خدمات درمانی با کیفیت و حفاظت مالی از مردم بیش از پیش اهتمام جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این مطلب که مردم شایسته ارایه خدمات با کیفیت در مراکز بهداشتی درمانی هستند، افزود: ارایه این خدمات بایستی در سطحی باشد که کمترین فشار مالی بر مردم وارد شود و بخش های دولتی و خصوصی بایستی به این مهم توجه کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود که خدمات بهداشتی درمانی در استان ها انجام شود و ارجاع بیمار به خارج استان جز در مواردی استثنا باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان داشت: این دانشگاه به پیشرفت های خوب در نظام ارجاع پیدا کرده و زیرساخت های مهمی در علوم پزشکی گیلان فراهم شده و تجربه های خوبی در بخش خرید متمرکز دارو دارد.
وی با بیان این که مردم گیلان شایسته خدمات درمانی باکیفیت هستند و این مهم بایستی مورد توجه دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی باشد، تصریح کرد: بایستی طوری برنامه ریزی شود که حداقل 90 درصد خدمات بهداشتی درمانی مردم در این استان انجام گیرد.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمانی و آموزش پزشکی با اشاره به توانمندی خوب استان گیلان در ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم خاطر نشان کرد: گیلان دارای پزشکان مستعدی است که می توانند خدمات درمانی در داخل استان را به خوبی انجام دهند.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که بر اساس ادعای برخی مسوولان و این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزء بدهکارترین دانشگاه های علوم پزشکی است، اضافه کرد: در مقاطعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسعه پیدا کرده و هزینه هایی در آن انجام شده که نمی توان گفت بدهکارترین دانشگاه است، اما جز دانشگاه های بدهکار بود.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: یک سری مشکلات تخصیصی از کشور و توسعه دانشگاه را می توان دلیل این بدهکاری دانست.
عملکردهای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مورد طرح تحول سلامت در افزایش خدمات رسانی به مردم و ارایه خدمات درمانی با کیفیت تر و محافظت مالی از مردم مورد بررسی قرار می گیرد به همین دلیل امروز (پنجشنبه)نشستی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي درماني بهداشت رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال