Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:39:07 GMT

مسعود بارزانی با عبدالمهدی در بغداد دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۳۰۸۹

مسعود بارزانی با عبدالمهدی در بغداد دیدار کرد

بغداد - ایرنا - در نخستین سفر به بغداد طی دو سال گذشته، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق با 'هادی عبدالمهدی' نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سومریه نیوز دو طرف در این دیدار در خصوص مسائل سیاسی و تکمیل ترکیب کابینه جدید این کشور گفتگو کردند.
این رسانه توضیح بیشتری در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارزانی صبح پنجشنبه با استقبال 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق و «هادی العامری» رئیس ائتلاف انتخاباتی الفتح وارد فرودگاه بغداد شد.
پیشتر منابع عراقی اعلام کرده بودند که وی شب گذشته وارد بغداد شده بود اما بعدا مشخص شد هیات مقدماتی (پیش رو) بارزانی بوده و وی همراه هیات نبوده است.
به گفته نزدیکان بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق برای دیدار با رهبران سیاسی از جمله 'هادی عبدالمهدی' نخست وزیر، 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان، 'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی، 'نوری المالکی' رهبر ائتلاف دولت قانون و سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر به بغداد سفر کرده است.
این نخستین سفر بارزانی از زمان پیش از شروع جنگ آزادسازی موصل از چنگ داعش در سال 2016 و بویژه پس از برگزاری و شکست همه پرسی جدایی طلبانه ای است که سپتامبر 2017 به ابتکار و اصرار شخص وی در کردستان عراق برگزار شد.
سفر بارزانی به بغداد همچنین در آستانه تکمیل کابینه عراق و نیز پیش از تشکیل دولت جدید محلی در اقلیم کردستان عراق، از ابعاد مختلف مهم تلقی می شود.
به باور ناظران مسائل عراق، مذاکره درباره موضوع جنجالی سهمیه کردستان عراق از بودجه ملی عراق و نیز تحولات استان راهبردی کرکوک از جمله نفت کرکوک محورهای مهم این دیدارها خواهد بود.
خاورم *4**380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق مسعود بارزاني بغداد و اربيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • جمعی از معلمان روز معلم با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق