Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:03:20 GMT

حضور فرمانده سپاه اردبیل در منزل مرحوم موذن‌زاده اردبیلی+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۳۲۷۱

حضور فرمانده سپاه اردبیل در منزل مرحوم موذن‌زاده اردبیلی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

در آستانه دومین سالگرد گرامیداشت مرحوم موذن‌زاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل در منزل آن مرحوم حضور یافت و یاد و خاطره وی را گرامی داشت. ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در آستانه دومین سالگرد مرحوم سلیم موذن‌زاده اردبیلی، فرمانده سپاه اردبیل و جمعی از مسئولان و مردم و مداحان بنام استان در منزل مرحوم موذن‌زاده حضور یافتند و یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم شهروز حبیبی مداح اردبیلی درمنزل وی به مداحی پرداخت و حاضران یاد و خاطره مرحوم استاد موذن‌زاده اردبیل را گرامی داشتند.

در این مراسم خاطره‌گویی توسط مداحان اردبیلی نیز برگزار شد و حاضران با قرائت فاتحه یادو خاطره این مرحوم را گرامی داشتند.

فرمانده سپاه استان اردبیل در این مراسم خانواده‌های موذن‌زاده را افتخاری بزرگ برای استان و کشور برشمرد و اظهار داشت: یاد و خاطره سلیم موذن‌زاده اردبیلی برای همیشه در دل‌ها می‌ماند.

سردار جلیل بابازاده تصریح کرد: مردم اردبیل با مداحی مرحوم موذن زاده مراسم ماه محرم را برگزار می‌کردند و صوت و نوای سلیم موذن‌زاده زبانزد عام و خاص است که همگان را متحیر می‌کند.

وی اظهار کرد: موذن‌زاده حنجره‌اش را وقف امام حسین(ع) کرد و این مداح خوش لحن سرمایه‌ای بزرگ برای استان بود.

سلیم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی یکی از مداحان ایرانی به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی بود که در سال 1315 خورشیدی در شهر محله تازه شهر اردبیل زاده شد. وی که بیش‌تر نوحه‌هایی را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت.

اردبیل| گذری بر زندگی و آثار سلیم موذن‌زاده اردبیلی به بهانه دومین سالگرد غروبش+فیلم و تصاویر

موذن زاده بطور متوسط روزانه پنج ساعت از عمر خود را صرف مداحی کرده بود و بیش از دو هزار عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است. 

سلیم، صدای خوب در مداحی را از رشته‌های هنری ظریف توصیف می‌کند که ملاحت، زیر و بم آهنگ، ادای کلام و تحریرهای مناسب لازمه این هنراست و از بهترین و ماندگارترین آثار او، می‌توان به مداحی «زینب زینب» اشاره کرد.

پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش رحیم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی نیز از مؤذنان اسلامی است. سلیم مؤذن‌زاده در مراسم ختم حیدر علی‌اف رئیس‌جمهور پیشین جمهوری آذربایجان برای اجرای نوحه دعوت شده بود.

وی در هشتادسالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

مراسم دومین سالگرد گرامیداشت مرحوم سلیم موذن‌زاده در مسجد سرچشمه برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مراسم دومین سالگرد گرامیداشت مرحوم سلیم موذن‌زاده  ساعت 14 امروز با حضور میهمانان کشوری و استانی در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم یادبود مرحوم موذن‌زاده انجام یافته تا این مراسم به شکل باشکوه برگزار شود.

وی مرحوم موذن‌زاده را افتخاری بزرگ برای جامعه مداحی استان برشمرد و بیان کرد: این مرحوم شور و حال خاصی با نوای خوش لحنش به عزاداری ماه محرم در اردبیل بخشیده بود.

ستوده اظهار کرد: یاد و خاطره مرحوم سلیم موذن‌زاده برای همیشه در دل‌ها می‌ماند و خانواده‌های موذن‌زاده افتخاری بزرگ برای استان هستند.

برگزاری آئین غبارروبی مزار سلطان‌الذاکرین موذن‌زاده اردبیلی با حضور اهالی هنر و مسئولان و حسینیان اردبیل از دیگر برنامه‌ها بود.

گزارش از اکبر رزمی

انتهای پیام/ ت

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس

فرمانده سپاه سوادکوه گفت: از جمعیت ۷ هزار نفری کارگر سوادکوه در دوران دفاع مقدس ۳ هزار نفر به جبهه اعزام و هزار و پانصد نفر جانباز شدند و بیش از سی نفر به شهادت رسیدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، سرهنگ جواد پیوند فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا بویژه شهدای کارگری، گفت: شهرستان سوادکوه از دیرباز شهرستانی کارگری و معدنی بوده و شرکت‌های بزرگ زغال‌سنگ در آن فعالیت می‌کردند، از همین رو تعداد زیادی جمعیت قشر کارگری داشته است.

سرهنگ پیوند با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جمعیت کارگری سوادکوه 7 هزار نفر بوده و جمعیت قابل توجهی از این تعداد در دفاع مقدس حضور یافته بودند، افزود: از این تعداد بیش از 3 هزار نفر برای دفاع مقدس اعزام شده بودند که هزار و 500 نفر از آنها جانباز شدند.

وی یادآور شد: از همین جمعیت ایثارگر کارگری بالغ بر 30 نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سوادکوه گفت: امروز میزبان یادواره شهدای کارگری استان مازندران با محوریت شهدای کارگری سوادکوه هستیم و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا وظیفه‌ای همگانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار حاجی‌زاده: برای ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل صف‌آرایی عجیبی شد +فیلم
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد