Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@21:38:03 GMT

افزایش کلنی های زنبور عسل و تولید عسل در خلیل آباد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۳۵۵۸

افزایش کلنی های زنبور عسل و تولید عسل در خلیل آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از انجام سرشماری کلنی های زنبور عسل در شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: بر اساس آمارها، تولید عسل 20 درصد و کلنی های زنبور عسل 50 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طاهرپور در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: بر اساس آمارگیری که از کلنی های زنبور عسل شهرستان در مهرماه سال جاری انجام شده، 16.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 تن عسل در شهرستان تولید شده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با طرح سرشماری سالانه کلنی های زنبور عسل، کار آمار گیری از کلنی های زنبور عسل در مهرماه سال جاری در شهرستان خلیل آباد از طریق سامانه پهنه بندی انجام و پس از تکمیل فرم های اولیه و بازدید از زنبورستانها، آمار کلنی های موجود  جمع آوری و در نرم افزار مربوطه ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه در سال جاری 42 نفر زنبوردار با جعیت 1923 کلنی زنبور عسل در شهرستان فعال هستند، تصریح کرد: این آمار نسبت به سال گذشته از رشد بیش از 50 درصدی در افزایش تعداد کلنی ها و رشد بیش از 20 درصدی در میزان تولید عسل حکایت داشت.

وی ادامه داد: اجرای پروژه ثبت رکورد زنبورستانها، توسعه استفاده از کندوهای مدرن و کف باز و مبارزه با آفات و بیماریها، بازدید و آموزش زنبورداران و معرفی زنبورداران جهت استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی و . . .  در افزایش کمی و کیفی تولید سایر فراورده های کندو از قبیل زهر زنبور عسل و ژل رویال وساماندهی و بهبود بهره وری زنبورستانها موثر بوده است.

طاهرپور در پایان اذعان کرد: تعداد 12 نفر از زنبورداران شهرستان دارای شناسنامه زنبورداری هستند و بیش از 30 درصد عضو تعاونی زنبورداران می باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

شهر حاجی آباد در استان هرمزگان واقع شده است. بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل جاده روستای بقرایی به سمت شهر حاجی آباد به طور کامل تخریب شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - هرمزگان

 

بیشتر بخوانید:

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس