Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: موج گسترده اعتراضات دنیای غرب به دولتمردان خود در قبال قتل خاشقجی اجازه ارسال سلاح به عربستان را نمی دهد از این رو غرب یه دنبال پایان دادن به جنگ یمن است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت یمن و دور جدید حمله متجاوزان به الحدیده گفت: کوشش عربستان و امارات این است که قبل از آغاز مذاکرات در عرصه یمن امتیازات میدانی کسب کنند و یک برگ برنده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:، اما عملیاتی که طی پنج ماه گذشته در استان الحدیده به وقوع پیوست نه تنها دستاورد‌های برای آن‌ها نداشت بلکه شکست‌های فضاحت باری را نیز به دنبال داشت.

قنادباشی با اشاره به اینکه در جریان قتل جمال خاشقجی عربستان متهم اصلی شناخته می‌شود، گفت: به غیر از این اتفاق دامنه قتل و کشتار در یمن گسترده شده است و از آنجا که ارسال اسلحه به یمن مانند گذشته سهولت ندارد غرب درصدد برآمده تا جنگ چهار ساله علیه یمن را پایان بخشد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه سایر دلایلی که اروپائیان و کشور‌های غربی به دنبال پایان دادن به جنگ یمن هستند را این طور عنوان کرد که عربستان آخرین بار شانس خود را در حمله به بندر الحدیده امتحان کرد و دستاوردی نداشت از این رو عربستان و کشور‌های غربی نمی‌خواهند جنگ با پیروزی یمن در عرصه نظامی و جهانی پایان یابد.

وی ادامه داد: دلیل دیگری که غرب به دنبال پایان دادن به جنگ یمن است موج گسترده اعتراضات دنیای غرب به دولتمردان خود در قبال قتل خاشقجی است مردم اروپا عنوان می‌کنند به کشوری که قاتل است سلاح ارسال نکنید و از آنجا که غرب به دلیل وجود بار سنگین افکار عمومی قادر به ارسال سلاح به عربستان نیست می‌خواهد جنگ یمن هر چه زودتر متوقف شود.

قنادباشی تصریح کرد: در شرایطی که عربستان چهار سال به قتل و غارت در یمن می‌پردازد، اما قتل یک فرد به اسم خاشقجی به دلیل اینکه چهره معروفی بود باعث شد نقاب بن سلمان و سایر سردمداران سعودی در مورد حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان و آزادی زنان برداشته شود و پشت چهره صلح طلب بن سلمان چهره غیرانسانی که حاضر به قطعه قطعه شدن هموطن خود  وجود داشت به تصویر کشیده شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: از منظر دیگر ذکر این نکته ضروری است که اگر عربستان نباشد تحریم‌های آمریکا علیه ایران زمین خواهد خورد و قطعا باز بودن پرونده قتل خاشقجی بازی عربستان در این عرصه را کم رنگ‌تر از گذشته می‌کند.

وی ادامه داد: از نقش انگلیس در عربستان نیز نباید غافل شد استعمارپیر همواره در عربستان سهمی در معاملات بزرگ داشت، اما ترامپ یک معامله تسلیحاتی بزرگ را با سعودی‌ها ترتیب داد که انگلیس هیچ نقشی در آن نداشت و از آن زمان انگلیس‌ها به دنبال این هستند که به نحوی این معامله را برهم زنند.

قنادباشی در پایان خاطرنشان کرد: علائم میدانی در یمن نشان می‌دهد شرایط این کشور به سمت صلح پیش می‌رود، چون غرب نمی‌خواهد این جنگ ادامه یابد و از طرفی دیگر به دلیل آنکه یکی از طرف‌های مهم و مورد اعتماد غرب و سعودی در یمن یعنی منصور هادی که امیدوار بودند بخشی از یمن را به او بسپارند خبر مرگ وی اخیرا منتشر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غرب فشار افکار عمومی ارسال سلاح عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص