Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@14:27:18 GMT

صندوق ضمانت صادرات، سپر دفاعی در شرایط ریسک

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۶۰۶۰

صندوق ضمانت صادرات، سپر دفاعی در شرایط ریسک

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران: این صندوق یکی از ابزارهای دفاعی و سپر حفاظتی صادرات در شرایط ریسک تجاری و سیاسی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آرش شهرآئینی - عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات در گفتگوی 18/30 با موضوع نقش صندوق ضمانت صادرات در افزایش صادرات گفت: در زمانی که تحریم شرایط کشور را برای صادرات تحت تاثیر قرار می دهد، صندوق ضمانت از صادرات به صادر کنندگان کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: صندوق ضمانت از صادرات در شرایط ریسک، مثل سپر حفاظتی عمل می کند.  شهرآئینی با اشاره به دو نوع ریسک تجاری و سیاسی افزود: بر اساس قانون چگونگی اداره صندوق ضمانت صادرات، بخش عمده ریسک‌های تحت پوشش صندوق، مربوط به ریسک‌های سیاسی است که در شرایط تحریم یا موارد دیگر به صادرکنندگان تحمیل می‌شود.
وی در تشریح ریسک تجاری و سیاسی گفت: ریسک تجاری به خود خریدار مربوط می شود مثل ورشستگی یا ناتوانی در بازپرداخت مطالبات و ریسک سیاسی به کشور خریدار مربوط می شود؛ مثل شرایط جنگ یا تحریم.
 شهرآئینی گفت: بر اساس قانون اداره صندوق، مطالبات صادرکنندگان از طرف خارجی در مقابل ریسک‌های سیاسی و تجاری از جمله تحریم یا تیره‌شدن روابط سیاسی با کشور خریدار، اعمال سیاست‌های اقتصادی، جنگ و سایر موارد خارج از اراده و اختیار صادرکننده و خریدار که موجب وصول نشدن مطالبات صادرکنندگان شود؛ تحت پوشش قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه صندوق های ضمانت در جهان بیش از 120 سال قدمت دارند، افزود: به سوابق خریداران در سطح جهان دسترسی داریم و بر اساس این سوابق اعتبارسنجی می شود.
  شهرآئینی گفت: صادرکنندگان باید قبل از قرارداد از صندوق استعلام کنند تا دچار مشکل ضمانتی نشوند.  مردانی - صادرکننده و کارگزار صندوق ضمانت صادرات هم در گفتگوی تلفنی گفت: حمایت های صندوق ضمانت یکی از دلایل موفقیتی رشد صادرات غیر نفتی در سال های اخیر است.
وی گفت: اگر سرمایه صندوق ضمانت تقویت شود، صندوق می تواند حمایت های بیشتری از صادرکنندگان انجام دهد. مردانی با اشاره به نرخ های ترجیحی با همسایگان تاکید کرد: باید روابط با همسایگان و بازارهای همسایه تقویت شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صندوق ضمانت صادرات سپر شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عارف غلامی در یک‌قدمی سهمیه اروپایی

به گزارش قدس آنلاین، در چارچوب دیدارهای هفته سی‌ام لیگ برتر بوسنی و هرزگوین، تیم فوتبال ولژ موستار که عارف غلامی  را پس از سه بازی غیبت به دلیل مصدومیت در ترکیب و خط دفاعی داشت، در ورزشگاه روجینی مقابل تیم رده پنجمی پوسوشه قرار گرفت.

یاران غلامی که در تلاش برای کسب سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا بودند، در دیدار مقابل پوسوشه توانستند با نمایش هجومی و عملکرد موفق در خط دفاعی به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کنند.

تیم فوتبال ولژ موستار با جبران شکست هفته گذشته، موفق به کسب پیروزی ۲ بر صفر با دو گل تماشایی برابر پوسوشه شد تا ۵۲ امتیازی شود و ضمن تثبیت جایگاهش در رده سوم جدول لیگ برتر بوسنی و هرزگوین، به پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا رسید.

عارف غلامی، مدافع ایرانی ولژ موستار که پس از سه مسابقه غیبت به دلیل مصدومیت دوباره به میادین بازگشته و برابر پوسوشه در ترکیب قرار گرفته بود، حضور کامل در زمین داشت و عملکرد خوبی در خط دفاعی ارائه کرد.

مدافع ایرانی ولژ موستار در دقایق ابتدایی بازی نزدیک بود یک پنالتی بگیرد که داور شوت عارف و برخورد توپ به دست بازیکن پوسوشه را خطای هند تشخیص نداد.

دیگر خبرها

  • عارف غلامی در یک‌قدمی سهمیه اروپایی
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • شرایط سخت رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ تعهد محضری و ضمانت می گیریم
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری